نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 13:22

۲٠٠ موکب در شهر یاسوج برپا می شود/ برگزاری جشن بزرگ غدیر

یاسوج_ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برپایی ۲٠٠ موکب جشن بزرگ غدیر در یاسوج خبر داد.

حجت الاسلام سید هاشم موسوی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: برنامه ریزی برای برپایی ۲۰۰ موکب جشن غدیر در شهر یاسوج انجام شده و در شهرستان‌ها نیز هدفگذاری برگزاری جشن را خواهیم داشت.

موسوی نیا تصریح کرد: در راستای جشن‌های غدیر، با همکاری مجموعه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی از ابتدای «میدان هفتم تیر تا انتهای خیابان طالقانی شهر یاسوج» موکب هایی برپا می‌شوند.

موسوی نیا تصریح کرد: این موکب‌ها در قالب برنامه‌های فرهنگی _ هنری کودک و نوجوان، خدمات و چند محور دیگر برپا می‌شود.

موسوی نیا با اشاره به زمان فعالیت این موکب ها، عنوان کرد: موکب‌ها عصر روز پنج‌شنبه هفته جاری برابر با ۱۵ تیر ماه فعال و تا شامگاه جمعه به مردم خدمات ارائه می‌دنهد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: افراد علاقمند برای مشارکت در فعالیت موکب‌هایی که در روز جمعه ۱۶ تیرماه برپا می‌شود، می‌توانند عدد یک را به سامانه پیامک ۱۰۰۰۱۴۱۲ ارسال کنند.

موسوی نیا جشن بزرگ غدیر یاسوج را از دیگر هدفگذاری های انجام شده دانست و بیان کرد: ساعت ۱۷ روز پنج‌شنبه ۱۵ تیرماه کاروان شادی به صورت پیاده‌روی «مسیر امامزاده عبدالله (ع) به سمت پارک ولایت یاسوج» را طی خواهند کرد و در شب عید غدیر بعد از نماز مغرب و عشا در پارک ساحلی و پارک ولایت مراسم جشنی برگزار می‌شود.

موسوی‌نیا گفت: در منطقه مادوان و بلهزار نیز پیاده‌روی از ابتدای جاده امامزاده قاسم (ع) تا حرم این امامزاده مطهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در چندین مسجد محوری مراسم جشن برگزار و هدایایی اهدا می‌شود، افزود: مراسم نورافشانی در چندین نقطه از شهرهای استان انجام و در سایر شهرستان‌ها هم برنامه‌محوری در مساجد برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1327787

مهمترین اخبار ایران و جهان: