نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 11:36

معدوم سازی 44هزار کیلو موادغذایی در هرمزگان طی 3 ماه

مدیر گروه سلامت محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از معدوم سازی 44هزار کیلو گرم مواد غذایی تاریخ گذشته طی سه ماهه اول سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین عیدی مدیر گروه سلامت محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز با اشاره به اقدامات حوزه سلامت محیط و کار گفت: در طی سه ماهه نخست سال جاری 84هزار و 595بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی توسط بازرسین صورت گرفته که منجر به 8هزارو 984اخطاریه و دراین بازدیدهای صورت گرفته 140واحد متخلف پلمپ شد.

وی با اشاره به 84هزارو 595 بازدید بهداشتی  از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی واماکن توسط بازرسین ، طی این سه ماهه نخست سال  صورت گرفته است  گفت : 973واحد به علت عدم رعایت موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

عیدی اظهارکرد : به منظور حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از طغیانهای ناشی از غذا با 294 مورد دستفروش دوره گرد مواد غذایی برخورد قانونی صورت گرفته است.

وی اعلام کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و گرما و رطوبت بالا و عدم امکان تامین شرایط لازم برای نگهداری مواد غذایی و جلوگیری از بیماریها از شهروندان درخواست می شود از خرید مواد غذایی از دستفروشان دوره گرد مواد غذایی جدا خوداری کنند.

مدیر گروه سلامت محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: در صورت مشاهده هرگونه عدم رعایت موازین بهداشتی با تلفن رسیدگی به شکایات با تلفن 190تماس حاصل کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1327687

مهمترین اخبار ایران و جهان: