نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 14:13

مطالبه دیرینه کشاورزان استان بوشهر در حال تحقق است

بوشهر- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: لایروبی زهکش‌های نخیلات به عنوان مطالبه دیرینه کشاورزان استان بوشهر در حال تحقق است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدی صبح سه‌شنبه در بازدید از عملیات لایروبی زهکش های شبکه آبیاری شهرستان دشتستان اظهار داشت: فاز اول اجرای این طرح، لایروبی سه زهکش اصلی شبکه آبیاری آب‌پخش است و علیرغم ویژگی‌های فنی خاک و همزمانی با دوره آبیاری، این فرآیند بر اساس زمان بندی پیش بینی شده در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: روش غالب آبیاری در نخیلات آب‌پخش به صورت غرقابی است و این امر توجه به فرآیند زهکشی را در نخلستان‌ها دو چندان می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: بیش از یک میلیون اصله نخل در این شبکه آبیاری وجود دارد و تکمیل فرآیند آبیاری این نخیلات مستلزم وجود زهکش هایی با شرایط استاندارد است.

محمدی با اشاره به تأمین مالی این پروژه از منابع داخلی شرکت آب منطقه‌ای و منابع شهرستانی گفت: علیرغم اهمیت بالا و زیرساختی بودن شبکه‌های زهکشی، به دلیل عدم تأمین منابع و تنگناهای مالی، در دو دهه گذشته لایروبی این شبکه‌ها انجام نشده و خوشبختانه با همت همکاران شرکت آب منطقه‌ای بوشهر و حمایت مقامات استانی و شهرستانی، این امر مهم به طور مطلوبی در حال انجام است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312987

مهمترین اخبار ایران و جهان: