نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 12:15

«سمرقند» میزبان نشست وزرای آموزش سازمان کشورهای ترک

هفتمین نشست وزرای آموزش کشورهای عضو سازمان کشورهای ترک به مدت 2 روز در شهر «سمرقند» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نهمین نشست کارگروه‌های وزارتخانه‌های آموزش و هفتمین نشست وزرای آموزش کشورهای عضو سازمان کشورهای ترک از امروز به مدت 2 روز در شهر «سمرقند» برگزار می‌شود.

طبق برنامه در این مراسم وزرای مربوطه ازبکستان، ترکیه، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، دبیرکل سازمان کشورهای ترک و مشاور رئیس آکادمی بین‌المللی ترک شرکت خواهند کرد.

شرکت‌کنندگان در این نشست‌ها همکاری‌های متقابل بین کشورها در زمینه آموزش و علم را بررسی خواهند کرد.

گفتنی است، سازمان کشورهای ترک برای گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه آموزش و دانش از پتانسیل قابل ملاحظه‌ای برخوردارند. امروز همگرایی در این زمینه یکی از مسیرهای حایز اهمیت است.

اقتصاد نوآورانه و توسعه کشورها به طور کلی متکی بر علم و آموزش است. این موضوع برای سازمان کشورهای ترک بسیار جالب است. در سند اصلی قرارداد «نخجوان» گسترش همکاری‌ها در زمینه علم و فناوری، آموزش به عنوان اهداف و وظایف اصلی سازمان کشورهای ترک ذکر شده است.

سازمان کشورهای ترک یک سازمان بین المللی است و کشورهای ترک را به همدیگر پیوند می‌دهد. هدف اصلی این سازمان گسترش همکاری‌های همه جانبه بین کشورهای عضو این سازمان است.

این سازمان در تاریخ 3 اکتبر سال 2009 میلادی در شهر «نخجوان» در آذربایجان تاسیس شده است.

هم اکنون آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکیه و ازبکستان اعضای این سازمان هستند. مجارستان و ترکمنستان مقام ناظر در این سازمان را دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1282587

مهمترین اخبار ایران و جهان: