نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 17:46

آغاز مرحله استانی المپیاد دانش آموزی آماده در ایلام

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: مرحله استانی یازدهمین دوره رقابت‌های ملی المپیاد آماده با مشارکت 300 دانش آموز استان در حال برگزاری است.

غلامرضا علیمحمدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام ظهر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: مرحله استانی یازدهمین دوره رقابت‌های ملی المپیاد آماده (المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمری ) دادرس (دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) با مشارکت ۳۰۰ دانش آموز به مدت ۲ روز در استان ایلام آغاز شد.

وی افزود: این المپیاد با حضور تیم های برتر ۹ شهرستان استان به مدت ۲ روز و به صورت مجزا با مشارکت آموزش و پرورش در گروه های خواهران و برادران برگزار می شود.

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام یادآور شد: این دانش آموزان در بخش های مختلف طرح دادرس، پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی  مصدوم، مهار آتش و اسکان اضطراری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

علیمحمدی ادامه داد: در این مسابقات ۲ تیم برتر از خواهران و برادران که بیشترین امتیاز را در آیتم های هفتگانه طرح ملی دادرس کسب کنند به مرحله کشوری این مسابقات اعزام می‌شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283343

مهمترین اخبار ایران و جهان: