نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 07:30

خبر خوب| شادی مردم با حضور این گروه در ساحل تکمیل شد

یک قلم بردارید و آن را آغشته کنید به تمامِ رنگ‌های پر از امید. پر از دوست داشتن و آن را بکشید بر روی هفته‌ای که برای خودمان خواسته یا نا خواسته، «سیاه و سفید» کردیم. تا با یک تجدید قوا هفته‌ پیش رویمان را رنگی‌تر آغاز کنیم.

گروه خبر خوب: خودمانیم، بیایید اعتراف کنید که جمعه‌،خودش به خودیِ خود خوب هست و دیگر نیازی نیست که برای خوب‌تر کردنش کار شاقی انجام دهیم. جمعه‌ها سرتا سر رنگ است. رنگِ دوست داشتن، رنگِ امید، رنگِ زندگی و خانواده. حتی غروب‌هایش هم خوب است. بی انصافی نکنید، مگر می‌شود یک روز در کنار خانواده یا دوست و فامیل بود و استراحت کرد و با فراغ خاطر خوش گذراند و گل گفت و گل شِنُفت و باز هم در موردش بد حرف زد؟ 
اما بهتر است تکانی به افکارمان بدهیم و از این غروب‌های دلگیرش هم به نحو احسن استفاده کنیم. می‌گویید چطور؟ امروز که از خواب بیدار شدید یک قلم بردارید و آن را آغشته کنید به تمامِ رنگهای پر از امید. پر از دوست داشتن و آن را بکشید بر روی هفته‌ای که برای خودمان خواسته یا نا خواسته، «سیاه و سفید» کردیم. این خودمان هستیم که باید رنگ کاری جمعه‌ها را به دست بگیریم تا با یک تجدید قوا هفته‌ پیش رویمان را رنگی‌تر آغاز کنیم. پس در این روز تعطیل بعد از استراحت و رفع خستگی، خانوادگی برای داشتن یک شنبه لذت بخش برنامه ریزی کنید و برای بهتر شدن هفته‌ پیش رویتان بیشتر تلاش کنید.


مباهله به جوان ۴۱ساله یزدی که به اعدام محکوم شده بود، جان دوباره بخشید. 

* جان دوباره‌ای که پیامبر به اعدامی یزدی بخشید

نادم و پشیمان بود. اما پشیمانی فایده‌ای نداشت. دیر شده بود. باید خودش را کنترل می‌کرد و در مقابل هوای نفس و عصبانیتش تمام قد می‌ایستاد. همان لحظاتی که او را به یک قاتل تبدیل کرد و جوان روبه‌رویش را به مقتول. دیر بود اما او فهمید که اگر انسان جلوی خودش را نگیرد، چه کارهای وحشتناکی که نمی‌کند. حالا جوان ۴۱ساله یزدی خودش بهتر از هرکس از آینده کوتاه و تیره‌ای که جلوی رویش بود خبر داشت. آینده‌ای که خودش رقم زده بود. 

از شب قبل او را به سلول انفرادی منتقل کردند.  تا صبح خواب به چشمانش نیامده بود. تا صبح با خدا راز و نیاز کرد تا کمکش کند. در طلب بخشش و در جست‌وجوی جبران بود. سحرگاه دو مامور به سراغش آمدند. او را به محوطه زندان مرکزی بردند. حکم قصاص با چوبه دار انتظارش را می‌کشیدند. درست در یک قدمی مرگ، خدا پیامبر را واسطه عمری دوباره برای او قرار داد. چشمانش را بسته بود و خود را تسلیم مرگ کرده بود. اما چند دقیقه قبل از اجرای حکم خدا به دادش رسید! اولیای دم به احترام ایام مبارک دهه امامت و ولایت و همزمان با روز مباهله او را بخشیدند. 


گروه جهادی منادیان ظهور، ۶ سال است که در ساحل محمودآباد نماز جماعت برگزار می کنند 

یک گروه جهادی ساحلی! 

در هفته عفاف و حجاب هستیم و جا دارد از یک گروه جهادی که ۶ سال در ساحل محمودآباد فعال هستند، برایتان روایت کنیم. گروهی که پیش از این هم از آن‌ها زیاد نام برده شد. اما اکنون که بدحجابی و بدپوششی به دغدغه و نگرانی جدی خانواده‌ها تبدیل شده، این گروه فرهنگی تبلیغی بیکار ننشسته و در راستای جهاد تبیین وارد میدان شده و این چنین خدا را عبادت و به وظایفشان عمل می‌کنند.
«جعفر احمدی» مدیر گروه جهادی منادیان ظهور شهرستان محمودآباد درباره فعالیت‌شان می‌گوید: «فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی ما در سواحل شهرستان محمودآباد آغاز شده و پایان هفته‌ها در ساحل اجرای برنامه را در دستور کار قرار دارد. به همراه سایر گروه‌های فرهنگی تبلیغی در سواحل استان از جمله شهرستان‌های ساری، جویبار، بابلسر، رامسر و… گروه ما فعال است.» این گروه جهادی، مسابقه ورزشی و ساحلی برگزار می‌کند. به برندگان جایزه می‌دهد و در ساحل نماز جماعت برگزار می‌کند.

به گفته احمدی، مردم از حضور این گروه در ساحل ابراز خرسندی می‌کنند. این گروه معتقدند در زمینه حجاب باید ریشه‌ای به مسائل پرداخته شود. به همین خاطر هم برای کودکان برنامه خاص دارند. یک نمونه اینکه در بحث نقاشی کودکان دختر چادری نمایش می‌دهند که از ابتدا فرزندان با این فرهنگ و پوشش مورد پسند جامعه و حفظ آن آشنا شوند و فضای حجاب و عفاف را برای نسل آینده‌مان یادآوری می‌کنند که برای خانواده‌ها هم تبیین شود. 

همچنین یکی از برنامه‌های این گروه برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف است که آن پیشینه حجاب در ایران و هم در کشورهای جهان و اسلام را به نمایش گذاشتند. خدا پشت و پناهتان باشد!


 رتبه یک رادیو داروهای تشخیصی و رادیو داروهای درمانی در منطقه، از آنِ ایران است.

*رتبه اول ایران در تولید رادیوداروها

اما بشنوید از تلاش و کوشش ایران و ایرانی که رتبه یک رادیو داروهای تشخیصی و رادیو داروهای درمانی را در منطقه به ما داده است. «محمد قنادی»؛ معاون برنامه‌ریزی سازمان انرژی اتمی گفته: «رادیو دارو یک داروی رادیواکتیو است که ذرات هسته‌ای از آن گسیل می‌شود. اگر فردی مشکل مغزی اعم از خونریزی یا تومور مغزی پیدا کند دستگاهی به نام پت وجود دارد که عکسبرداری مغز را به صورت سه بعدی انجام می‌دهد اما تشخیص نهایی پزشک مستلزم این است که بیمار داروی رادیو اکتیو بخورد و این دارو هم در یک دستگاه به نام شتاب دهنده ذرات باردار واقع در کرج تولید می‌شود.» خوش خبر باشید! 


خانواده حاج شیخ «حسین مهری» به مناسبت چهلمین روز درگذشت پدرشان، سنگ تمام گذاشتند.

*سوگواری نیکو 

در سوگ پدر نشسته بودند و اشک‌شان یک دم بند نمی‌آمد، اما سوگواری به این شکل فایده‌ای نداشت، آن‌ها تصمیم گرفتند شکل دیگری سوگواری کنند تا هم روح پدر شاد شود و هم خودشان آرام. پدر در تربیت‌شان سنگ تمام گذاشته بود. این را ما نمی‌گوییم عملکرد خودشان می‌گوید. فرزندانی که به جای خرج و بَرج و مجلس آنچنانی برای مراسم چهلم پدر، دست به اقدام نیکویی زدند تا هم برای پدر و هم برای خودشان باقیات و صالحات داشته باشد. فرزندان حاج شیخ «حسین مهری» در اقدامی نیک و ارزشمند به مناسبت چهلمین روز درگذشت پدرشان، ۳ دستگاه Pump infusion به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون ریال خریداری کرده و تحویل بیمارستان امام خمینی  اسفراین دادند. تا هم پدرشان و هم مردم را شاد کنند. دست مریزاد! خداوند حاج مهری را بیامرزد. 

*هر کس که در این سرا درآید نانش دهید!

جناب «ابوالحسن خرقانی» بر سر در خانقاه خود نوشته بود: «هر کس که در این سرا درآید نانش دهید و از ایمانش مپرسید. چه آنکس که به درگاه باریتعالی به جان ارزد، که البته بر خوان ابوالحسن به نان ارزد.» آورده‌اند که در مجلس خرقانی سخن از کرامت می‌رفت و هر یک از حاضران چیزی می‌گفت. ایشان گفت: کرامت چیزی جز خدمت خلق نیست. چنان که دو برادر بودند و مادر پیری داشتند. یکی از آن دو پیوسته خدمت مادر می‌کرد و آن دیگر به عبادت خدا مشغول می‌بود. آن شخص که به خدمت خدا مشغول بود و با خدمت خدایش خوش بود، برادر را گفت: امشب نیز خدمت خداوند بمن ایثار کن؛ چنان کرد.
آن شب به خدمت خداوند سر به سجده نهاد، در خواب دید که آوازی آمد که برادر تو را بیامرزیدیم و تو را بدو بخشیدیم. او گفت: آخر من به خدمت خدای مشغول بودم و او به خدمت مادر، روا نیست که او را بر من برتری نهند و مرا به او بخشند. ندا آمد: زیرا که آنچه تو می‌کنی ما از آن بی‌نیازیم، ولیکن مادرت از آن بی‌نیاز نیست که برادرت خدمت او کند. »

*خوش‌خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1357687

مهمترین اخبار ایران و جهان: