نیوز سیتی!
25 آبان 1402 - 13:47

کیفیت نان در  خوزستان از میانگین کشوری پایین‌تر است

استاندار خوزستان گفت: میانگین کیفیت نان در کشور بالا رفته از این رو کیفیت پخت نان در استان باید نسب به رشد میانگین کشوری نیز افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی‌اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان امروز در بازدید از نمایشگاه نان خوزستان در اهواز با تاکید بر  لزوم افزایش کیفیت نان اظهار کرد: البته کیفیت نان در برخی نقاط اهواز بهتر شده، اما امیدواریم نتیجه برگزاری این نمایشگاه بر افزایش بهبود کیفیت نان استان نیز تاثیرگذار باشد.

استاندار خوزستان کاهش دورریزی نان را ناشی از افزایش کیفیت دانست و گفت: نانوا‌ها و صنایعی که از استان‌های مختلف در نمایشگاه حضور دارند، در انتقال تجربه‌های موفق به واحد‌های نانوایی استان موثر هستند.

وی همچنین گفت: گرما، وضعیت سرمایشی واحد‌های نانوایی، افزایش اجاره بها و قیمت واحد‌های تجاری از  دلایل سختی کار نانوا‌های استان و دخیل در کیفیت نان است.

حسینی‌محراب با اشاره به قیمت نان گفت: باتوجه به اینکه اکثر هزینه‌های پایین دستی مثل کارگر، اجاره بها، وسایل حمل و نقل افزایش یافته است، در تلاش هستیم طی هماهنگی با وزارت کشور در زمینه قیمت نان بتوانیم برخی راهکار‌هایی حمایتی را اعمال کنیم.

استاندار خوزستان با انتقاد از کیفیت پخت نان در استان گفت: میانگین کیفیت نان در کشور بالا رفته از این رو کیفیت پخت نان در استان باید نسب به رشد میانگین کشوری نیز افزایش یابد.

وی افزود: اتحادیه‌های صنفی، نانوایان قول دادند با توجه به کسری قیمت نسبت به افزایش کیفیت اهتمام لازم را داشته باشند.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1574087

مهمترین اخبار ایران و جهان: