نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 23:01

کلاهبرداری یک میلیاردی از یک کرمانی در پی دریافت پیامک جعلی

رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص پیامک‌های ارسالی به شهروندان تحت عنوان «پیامک مامور پست» به عنوان یکی از جدیدترین شیوه‌های مجرمان سایبری، هشدار داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضایی اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی اعلام کرد که پیامکی از سوی شماره‌ای شخصی و ناشناس تحت عنوان مأمور پست برایم ارسال و از من خواست که برای مشاهده ابلاغیه قضایی خود وارد یک لینک شوم که با  کلیک بر روی آن لینک، نرم‌افزاری بر روی گوشی‌ام نصب، که ضمن سرقت اطلاعات کارت بانکی و برداشت یک میلیارد ریال از حساب بانکی‌ام، همان پیامک به سایر مخاطبینم ارسال شد.

 رئیس پلیس فتا استان کرمان با بیان اینکه این پرونده کشف و تحویل مراجع قضایی شد، افزود: کاربران به هیچ عنوان به اینگونه پیامک‌ها اعتماد نکرده و بر روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنند و توجه داشته باشند که نشانی اصلی سامانه ابلاغ قضایی www.sana.adliran.ir  بوده و هر نشان دیگری جعلی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هواره در شرایط مختلف، روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی ابداع می‌شود و در شرایط فعلی نیز یکی از شگرد‌های مورد استفاده کلاهبرداران، ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا به مردم است، از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir و یا به شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

پایان پیام / ۳۷۶۳ / ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609943

مهمترین اخبار ایران و جهان: