نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 17:30

۶۷ طرح برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان تایید شده است

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان گفت: سرمایه‌گذاران برای منزقه آزاد بانه مریوان شناسایی و پایش شده و ۶۷ طرح سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تایید شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمیدرضا بیتا عصر امروز در شورای اداری استان کردستان اظهار داشت: در بین مناطق آزاد کشور، منطقه آزاد بانه و مریوان از هر نظر شاخص است و با دارابودن ویژگی‌ها و ظرفیت‌های بسیار، در بین ۵ منطقه ویژه قرار می‌گیرد.

بیتا افزود: وسعت منطقه بانه دو هزار هکتار و منطقه آزاد مریوان ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان اضافه کرد: برای این دو پهنه برنامه‌ای دیده شده است که تاکنون اقدامات زیادی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: سه دفتر در سنندج، بانه و مریوان تدارک دیده شده است، اراضی این دو منطقه با همکاری ثبت اسناد احصا و شناسایی شده است.

بیتا عنوان کرد: ۱۷ درصد دو هزار هکتار بانه مالک خصوصی و مابقی اراضی ملی است و در مریوان نیز ۲۲ درصد مالک خصوصی دارد و مابقی اراضی ملی است.

بیتا اذعان کرد: ۷ میلیارد تومان موافقت‌نامه مبادله شده است و در این دوره هم از منابع اختصاص یافته به نوعی نمی‌توانستیم استفاده کنیم امسال ۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان افزود: ۲۴۰ میلیارد تومان با پیگیری استاندار پیش‌بینی شده که از ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۴ این منابع قابل بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: اکنون طرح منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران شناسایی و پایش شده است که ۶۷ طرح به ارزش ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تایید شده است.

بیتا یادآوری کرد: بسته‌هایی به ارزش ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای کسانی که میل به سرمایه‌گذاری در دو منطقه بانه و مریوان پیشنهاد شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561087

مهمترین اخبار ایران و جهان: