نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 13:15

چرا نمی‌توان به مردم غزه خون اهدا کرد؟

مدیر عامل سازمان انتقال خون با تقدیر از اهدا کنندگان خون حامی غزه، گفت: استانداردهای بین‌المللی انتقال خون، اجازه ارسال خون از کشوری به کشور دیگر را نمی‌دهد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس،مصطفی جمالی،مدیرعامل سازمان انتقال خون ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت شمار زیادی از مسلمانان غزه و ابراز همدردی با بازماندگان حوادث اخیر در این منطقه از اهدا کنندگان خون که برای حمایت از این خواهران و برادران دینی خود قصد اهدای خون دارند، گفت: متاسفانه به دلیل دستور العمل‌های بین‌المللی و مسائل اپیدمیولوژیک و استانداردهای بالای حمل و نقل خون به عنوان یک بافت زنده، امکان ارسال خون از ایران به کشورهای دیگر وجود ندارد.

وی از این حس نوعدوستی و حمایت و همدردی اهدا کنندگان خون تقدیر و تشکر کرد و افزود: طبق فرموده خداوند در قرآن کریم، هر فردی جان یک انسان را نجات دهد، گویی جان تمام انسانها را نجات داده است و کسانی که به نیت نجات جان انسانها خون اهدا می‌کنند از برترین مردمان هستند.

وی از هموطنان دعوت کرد: با آغاز سرما و نزولات جوی، اهدای خون را در برنامه خود قرار دهند و از هموطنان نیازمند به خون حمایت کنند؛ زیرا در روزهای سرد سال مراجعات برای اهدای خون کاهش می‌یابد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554087

مهمترین اخبار ایران و جهان: