نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 08:51

۳۱ درصد راه های استان قزوین، نیازمند مرمت و بهسازی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: بیش از 31 درصد راههای مواصلاتی استان به دلیل عبور خودروهای سنگین با بارهای بیش از حد مجاز نیازمند بهسازی و مرمت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جواد حق لطفی در نشست بررسی آخرین وضعیت بهسازی راه‌های استان قزوین و ارتقاء ایمنی و عملکرد گشت‌های کنترل دروازه‌ای که با حضور یعقوب دادگر معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طول کل راه های استان ۶ هزار و ۷۰۵ کیلومتر است و به طور میانگین روزانه ۸۸۶ هزار و ۷۰۳ مورد تردد خودرو در راه های استان ثبت می شود.

وی افزود: ارزش سرمایه ای راه های قزوین بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان است که برای نگهداری این راه ها ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین تصریح کرد: در زمینه کشته های ناشی از سوانح جاده ای در استان قزوین حدود دو درصد متوفیان کشور را شامل می شود و با اقدامات انجام شده از سال ۸۵ شاهد روند کاهشی این سوانح هستیم تا جایی که امسال نیز از نظر روند کاهش فوتی‌ها در بین سه استان نخست کشور قرار گرفت.

حق‌لطفی با اشاره به ارزیابی انجام شده از روسازی شبکه راه‌های شریانی این استان در سال گذشته گفت: ۳۱ درصد از راه‌های این استان بر اثر عبور بارهای بیش از حد استاندارد و تردد خودروهای حامل مواد معدنی نیاز به بهسازی سنگین دارند.

وی با اشاره به تخلف مربوط به حمل بار بیش از حد استاندارد و عبور خودروهای حامل مواد معدنی بدون بارنامه در جاده های استان، عنوان کرد: در بررسی انجام شده با همکاری پلیس راه استان در خصوص خسارت عبور خودروهای معادن به جاده های استان مشخص شد راه های ۴۷ درصد از ۷۲ روستایی که در مسیر معادن قرار داشته اند تخریب شده و برای جبران خرابی این میزان راه ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577143

مهمترین اخبار ایران و جهان: