نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 17:16

کرملین: وقفه‌های بشردوستانه در غزه بسیار مهم است

سخنگوی کرملین امروز گفت که برای روسیه بسیار مهم است که وقفه‌های بشردوستانه در جنگ و نیازهای مردم غیرنظامی غزه و همچنین امکان خروج شهروندان روسی تضمین شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) بر لزوم ارسال کمک‌های انسانی به مردم نوار غزه تاکید کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین درباره موضع مسکو برای جنگ غزه گفت: «برای روسیه بسیار مهم است که آتش‌بس‌های بشردوستانه و نیازهای مردم غیرنظامی غزه و همچنین امکان خروج شهروندان روسی تضمین شود».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره تلاش‌های روسیه برای پایان دادن به بحران فلسطین توضیح داد: «ما به تماس‌های خود با فلسطینی‌ها، اسرائیلی‌ها و مصری‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه ادامه می‌دهیم».

سخنگوی کرملین درباره تشدید تنش‌ها و احتمال گسترش جنگ غزه به دیگر مناطق غرب آسیا نیز اظهار داشت: «وضعیت از منظر بشردوستانه همچنان متشنج و بسیار فاجعه بار است».

به نوشته اسپوتنیک، پسکوف همچنین افزود: «ارتباطات روسیه با فلسطین، اسرائیل و مصر هر روز در سطح کاربردی انجام می‌شود اما هنوز هیچ ارتباطی در سطوح بالاتر برنامه‌ریزی نشده است».

امروز همچنین «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به تهدید وزیر صهیونیست برای استفاده از بمب اتمی علیه نوار غزه، گفت که تل‌آویو به داشتن سلاح اتمی اعتراف کرده اما آژانس و بازرسانش کجا هستند؟ (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564787

مهمترین اخبار ایران و جهان: