نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 19:37

اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در ابتدای راه است

معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه اجرای قانون تعرفه گذاری احترام دولت به جامعه پرستاری بود، گفت: سالها این طرح علی رغم فرصت‌های طلایی بر زمین ماند.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، عباس عبادی، معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم گرامیداشت روز پرستار گفت: هنوز ابتدای راه اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستیم.

وی ضمن تبریک روز پرستار به تشریح اقدامات معاونت پرستاری در دولت سیزدهم پرداخت و در پاسخ به برخی نقدها در اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری، گفت: بخشی از نقدها سازنده است و نواقص آن را قبول و گوش شنوایی داریم.

عبادی گفت: باید بپذیریم که در ابتدای راه هستیم و در ادامه مسیر به تکامل  طرح خواهیم رسید. البته منابع مالی قانون تعرفه‌گذاری وارد سرانه سلامت شده است و باید تلاش کنیم مشکلات به حداقل برسد تا کیفیت خدمات هم بهبود یابد.

وی با بیان این که فرمایشات رهبری در مورد پرستاران برای ما حجت شرعی است، افزود: قانون تعرفه‌گذاری در سال 1386 تصویب شد که بسیار ارزشمند است. سنوات زیادی را از دست دادیم و این قانون اجرایی و عملیاتی نشد. در دوره ای وزارت بهداشت به لحاظ مالی در شرایط بسیار خوبی بود. زمانی که طرح تحول سلامت اجرایی شد و درآمد 9 درصد ارزش افزوده و کمک جدی که دولت به وزارت بهداشت در آن دوره می کرد، فرصت مناسبی برای اجرای این قانون بود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: مطرح کردن انتقاد بدون در نظر گرفتن تمام شرایط، شاید شرط انصاف نباشد. همه ما در رشد و رکود موضوعات باهم نقش داریم. 

 وی تصریح کرد: این دولت شهامت اجرای این قانون را داشت، هر چند هنوز اجرای این قانون در دوره طفولیت است و نیاز به بلوغ و رسیدگی دارد.

پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579143

مهمترین اخبار ایران و جهان: