نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 15:20

باید شبانه روز تلاش کنیم

شهردار شیراز در همایش دانش آموزی خبرگزاری فارس گفت: امروز شاید صحنه جنگ مانند گذشته نظامی نباشد اما نوبت ماست که دین خود را ادا کنیم‌. کار نکرده زیاد است. من و شما باید کار کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد حسن اسدی، شهردار شیراز در همایش افتتاح بخش دانش آموزی خبرگزاری فارس و در جمع این خبرگزاری گفت: امروز رسانه و خبرگزاری ها یکی از ارکان نظارت محسوب میشوند، این جایگاه را ما که در جایگاه مسئولیت قرار داریم متوجه می شویم. رسانه پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند و میتوانند مسائل و مشکلات مردم را انتقال دهند و متقابل هم اقدامات مسیولان را به اطلاع مردم برسانند.

اسدی خطاب به خبرنگاران دانش آموز خبرگزاری فارس گفت:کسی که به جرگه رسانه وارد می‌شود باید تلاشگر، علاقه مند و عاشق باشد‌. در این حرفه سختی های مختلفی وجود دارد. نامهربانی هایی هست که نباید ناامید شد. خبرنگاری کاری حرفه ای و دلی است شما اول کار خود هستید و معلوم نیست کدام یک از شما تا انتها می ماند اما امیدوارم تا آخر راه ادامه بدهید. 

وی به بازدید خود از خبرگزاری فارس اشاره کرد و گفت: خبرگزاری فارس در کل کشور گسترده است. تشکیلاتی که در مرکز وجود دارد، گسترده و با بنیه قوی است که در ابعاد مختلف دارد فعالیت می کند.

اسدی خاطرنشان کرد: فعالیت خبرگزاری فارس در راستای نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبیین منویات رهبر انقلاب  راه شهدا و دِینی که همه ما به کسانی که دِین خود را به کشور ادا کردند قرار دارد.

شهردار شیراز با این پرسش که چه کسانی دین خود را به کشور ادا کردند؟ گفت:  اگر انتظار دارید که در کشوری آرمانی با آرامش و نظم و اجرای زندگی کنید به این آسانی نمی شود.اگر ژاپن کشور فوق صنعتی است نگاه کنید ببینید چه محنتی هایی کشیده است و حتی امروز چقدر تلاش می کند.

اسدی تصریح کرد: امروز در کشور ما کسانی که جان خود را از دست دادند، جانبازان و آزادگان دین خود را ادا کردند. امروز شاید صحنه جنگ مانند گذشته نظامی نباشد اما نوبت ماست که دین خود را ادا کنیم‌. کار نکرده زیاد است. من و شما باید کار کنیم.

وی به فعالیتهای شهرداری شیراز پرداخت و گفت: در شهرداری شیراز ۱۳ هزار پرسنل فعال هستند. پرسنل شهرداری دو شیفت کار می کنند و روز تعطیل ندارند. حداقل پنج هزار نفر همیشه در شهرداری آماده باش هستند.

اسدی با بیان اینکه: امروز جو کشور به یأس و نامیدی و بی ثباتی اقتصادی تبدیل شده است. اما باید تبیین کرد که چرا این شرایط وجود دارد، گفت: ما در جنگ اقتصادی قرار داریم. ما واقعا محاصره اقتصادی هستیم  توسط آمریکا و اروپا و اسرائیل غاصب زیر ذره بین قرار داریم. اما در این جنگ باید تلاش شبانه روزی کنیم‌.

وی افزود: ما امروز در شهرداری و شورای اسلامی شیراز ما حداقل بیش از دو هزار پروژه را همزمان کار می کنیم و حتی یک پروژه نیمه تعطیل وجود ندارد. در شیراز ۴۰، ۵۰ هکتار زمین تملک کردیم که هیچ کدام متعلق به شهرداری نبوده است.

 شهردار شیراز به پروژه های دهه فجر اشاره کرد و گفت:  بزرگراه شهید استوار به طول ۶ کیلومتر باورنکردنی است ما شبانه روزی تلاش می کنیم که دهه فجر تقدیم مردم شیراز شود. امسال در دهه فجر ۵۰هزار میلیارد تومان پروژه تعریف کردیم که ۲۰هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد‌ و سی هزار میلیارد پروژه شروع میشود.

اسدی در انتها از خبرگزاری فارس درخواست کرد: خبرگزاری فارس بررسی و راستی آزمایی کند. اگر گفته های ما درست است، وظیفه رسانه  اطلاع رسانی است تا مردم بدانند خادمینشان در شهرداری چه تلاش های شبانه روزی انجام می دهند.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589587

مهمترین اخبار ایران و جهان: