نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 08:42

مصرف سالانه ۷ میلیارد متر مکعب گاز در آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: در زمان اوج مصرف گاز در این استان نزدیک ۳۲ تا ۳۴ میلیون مترمکعب گاز استفاده می‌شود که در مجموع سالانه به حدود ۷ میلیارد متر مکعب می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در زمان اوج مصرف گاز در این استان نزدیک ۳۲ تا ۳۴ میلیون مترمکعب گاز استفاده می‌شود که در مجموع سالانه به حدود ۷ میلیارد متر مکعب می‌رسد.

 وی با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در استان انجام شده است، افزود: با این میزان شبکه، گاز حدود یک میلیون و ۱۷۰ هزار مشترک، بیش از حدود ۲ هزار واحد صنعتی و ۱۳۷ CNG تامین می‌شود. 

شیخی با اشاره به لزوم کنترل مصرف گاز برای سپری کردن زمستان با حداقل مشکلات، خاطرنشان کرد: انرژی به قدری در کشور ما ارزان است که در زمان گرمای منزل، پنجره‌ها را باز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با یک روز تعطیلی ادارات و مدارس، نزدیک یک میلیون و ۲۰۰ هزار مصرف گاز استان کاهش می‌یابد که تاثیر قابل توجهی در پایداری شبکه گاز استان در اوج مصرف دارد.

وی ادامه داد: مشترکان ما باید از لحاظ فرهنگی به این ذهنیت برسند که این انرژی که یک سرمایه‌ی ملی است و به ارزانی در اختیارمان قرار گرفته، بدرستی استفاده کنند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603187

مهمترین اخبار ایران و جهان: