نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 14:56

برای این دو «شیر آفریقایی» نام انتخاب کنید

باغ وحش ارم به زودی برای نامگذاری دو توله شیر سفید که وارد این مجموعه شده‌اند فراخوان می‌دهد.

به گزارش  خبرنگار محیط زیست خبرگزاری فارس، ۲ قلاده شیر سفید بعدازظهر روز سه شنبه هفتم آذرماه وارد باغ وحش ارم سبز شدند.  شیرهای سفید باغ وحش ارم تهران در دومین زایمان «دنا» و «هیر» دو شیر بالغ که سال ۱۳۹۸ از پارک ملی کروگر در منطقه تیمباواتی آفریقای جنوبی وارد ایران شدند، به دنیا آمدند. پدر و مادر این توله‌ها در پارک حیات وحش چمران کرج نگهداری می شوند و این چهار توله هم در همین پارک به دنبا آمدند.

این شیرهای سفیدنروماده ۷ ماهه، در سلامت کامل می باشند و هم اکنون در جایگاه استاندارد خود در باغ وحش ارم سبز به سر می‌برند.۲ توله دیگر نیز به باغ وحش سیرجان منتقل شدند.

این چهارقلو فرزندان دو شیرسفید آفریقایی هستند که حدود چهار سال پیش به کشور وارد . اولین زایمان «دنا» آذر پارسال بود که در آن زایمان سه توله شیر متولد شد اما ۲ تا از آن‌ها مرده به دنیا آمد. بررسی دامپزشکان مشخص کرد که این دو توله نارس بوده و دچار مشکل شکاف کام نیز بودند، اما توله شیر سوم که «سانا» نام دارد، بدون مشکل متولد شد. سانا اولین توله شیر نژاد سفید متولد شده در ایران است.

شیر سفید سویه ی ژنتیکی خاص و بسیار کمیاب از شیر است که فقط  منطقه تیمباواتی آفریقای جنوبی بصورت حفاظت شده، نگهداری می شود. از دست دادن زیستگاه، شکار و قاچاق بی رویه و از بین رفتن طعمه ها اصلی ترین علت در معرض انقراض قرارگرفتن این گونه زیبا می باشد‌.

شیرهای سفید آفریقایی برخلاف برخی تصورات عمومی بیماری آلبینیس یا زالی ندارند از گونه های ژنتیکی بسیار کمیاب هستند که یک ژن غالب در آن ها منجر به سفید شدنشان شده است و این ژن هنوز کشف نشده است.

لازم به ذکر است که نامهای این ۲ میهمان تازه وارد از طریق فراخوان سراسری در صفحه اینستاگرام و سایت مجموعه ارم سبز توسط علاقمندان انتخاب خواهد شد و به شرکت کنندگان منتخب هدایایی از سوی مجموعه تعلق می گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588587

مهمترین اخبار ایران و جهان: