نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 09:13

بررسی وضعیت 5 طرح‌ تولیدی کهگیلویه و بویراحمد توسط خبرنگاران عضو بسیج رسانه

جمعی از خبرنگاران و دانشجویان عضو بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد از پنج طرح تولیدی و صنعتی مرکز استان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج جمعی از خبرنگاران و دانشجویان عضو بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد از  پنج طرح تولیدی و صنعتی مرکز استان بازدید کردند. 

این اردو با مشارکت بنیاد ملی نخبگان، بسیج رسانه، دانشگاه یاسوج، پارک علم و فناوری، شرکت شهرک های صنعتی و سازمان بازنشستگی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. 

هدف از این اردو، آشنایی بیشتر سه قشر اثرگذار استان از آخرین وضعیت پیشرفت کارخانه ها و شرکت های تولیدی استان بود‌.

در ابتدا حمداله اکوانی رئیس بنیاد نخبگان و سرگرد پاسدار عباس رضایی مسوول سازمان بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نحوه انتخاب گروه هایی که در این اردو حاضر بودند؛ به خبرنگاران توضیحاتی ارائه دادند. 

در این توضیحات گفته شد که از یکسو خبرنگاران به دلیل وظیفه اطلاع رسانی و امید بخشی می بایست در جریان آخرین وضعیت کارخانه ها و شرکت های تولیدی استان قرار بگیرند، از سویی دیگر دانشجویان عضو بنیاد نخبگان که امیدان و مدیران آینده کشور هستند، با دیدن این پیشرفت ها،امید،  انگیزه و تلاش بیشتری داشته و این روحیه را به دوستان و هم دانشگاهی هایشان منتقل می کنند.

هم چنین امروز شاهد حضور تعدادی از مدیران و معتمدین بازنشسته استان بودیم که با توجه به تاثیرات اجتماعی در طوایف خود می توانند راوی این پیشرفت ها در بین نسل جوان باشند. 

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز هدف از این اردو را شناخت از آخرین وضعیت شرکت‌های تولیدی، اطلاع رسانی، امید آفرینی و مطالبه گری برای حل مشکلات حوزه تولید و خدمات رسانی بهتر به مردم استان اعلام کرد.

محسن ضامن فرد بیان کرد: طی ۲ سال اخیر اقدامات خوبی در بخش های مختلف صنعتی و اقتصادی این استان انجام شد و حضور خبرنگاران در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و امید آفرینی به جامعه نقش مهمی دارد.

ضامن فرد افزود: حمایت از واحدهای تولیدی و اشتغالزا در راستای عملیاتی شدن رویکرد توسعه محور دولت سیزدهم در سطح استان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: نیاز است همه نهادها بخصوص اصحاب رسانه و دانشجویان در تبیین خدمات نظام در آگاهی بخشی به جامعه امید را در بین مردم استان ایجاد کنند.

بازدید کنندگان در این اردوی یک روزه ابتدا از آخرین روند تولید کارخانه قند یاسوج که پس از سال‌ها رکود، در این دولت به مدار تولید بازگشت، بازدید کردند. 

برنامه بعدی این اردو، بازدید از شرکت تولید میلورم در منطقه سرابتاوه یاسوج بود. 

ضامن فر در این زمینه به خبرنگاران گفت: هم اکنون ۱۵ مزرعه پرورش کرم میلورم در استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شده است. 

وی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت هزار مزرعه پرورش کرم میلورم وجود دارد. 

ضامن فر با اشاره به مصارف مختلف این کرم اظهارکرد: این کرم بعنوان خوراک در صنعت آبزی‌پروری نیز مصرف دارد. 

وی بیان کرد: تولیدات مزارع پرورش میلورم خرید تضمینی می شود و تولیدات این محصول صادراتی است.

برنامه بعدی این اردو حرکت به سمت شرکت تحقیقات شیلات در منطقه تنگاری بویراحمد بو تا خبرنگاران، دانشجویان و دیگر شرکت کنندگان، از نزدیک شاهد تولید تخم ماهی چشم زده و کارهای تحقیقاتی شیلات در این مرکز شوند.

بازدیدکنندگان پس از اقامه نماز و صرف ناهار در دانشگاه یاسوج به سمت شرکت و کارخانه فراوران طبیعت کیان رفته و از روند تولید در این کارخانه بازدید کردند. 

آخرین برنامه اردوی یکروزه خبرنگاران و دانشجویان از مراحل تکمیل ساخت اولین کارخانه تولید مواد غذایی آبزیان در کهگیلویه و بویراحمد بود. 

سرگرد پاسدار عباس رضایی مسئول سازمان بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان بازدید در جمع خبرنگاران گفت: این اردو اولین اردوی راویان پیشرف خبرنگاران از مراکز تولیدی استان بود که این اردوها با همکاری دستگاه‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در اردوی بعدی خبرنگاران استان از پتروشیمی و شرکت نفت و گاز گچساران بازدید خواهند کرد. 

رضایی گفت: خبرنگاران روایتگران پیشرفت هستند بنابراین این اردوها برای خبرنگاران را اردوی راویان پیشرفت نامگذاری شده است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594287

مهمترین اخبار ایران و جهان: