نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 18:10

ضرورت اصلاح نگاه مدیران به نحوه حضور زنان در امور اجتماعی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تاکید بر اثرگذاری همفکری با بانوان در تصمیم گیری‌ها گفت: در حوزه بانوان به دنبال عدالت جنسیتی هستیم و باید نگاه جامعه و مدیران به نحوه ورود و حضور زنان در امور اجتماعی اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در نشست با بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی استان ضمن قدردانی از حضور فعال بانوان در اینگونه گردهمایی و جلسات، بیان کرد: نظرات و همفکری با بانوان بدون شک در تصمیم گیری‌ها اثرگذار خواهد بود.

جان‌نثاری با تأکید بر اینکه بانوان اعتماد به نفس خود را در شرکت و فعالیت‌های تصمیم‌گیری و مشارکتی افزایش دهند، گفت: استفاده از نظر و تفکر بانوان در عرصه‌های مختلف مستلزم دو مورد است، نخست اینکه بانوان خودباوری را در خود تقویت کنند و برای فعالیت‌های اجتماعی با اعتمادبه‌نفس وارد شوند و دوم اینکه نگاه جامعه و مدیران به نحوه ورود و حضور زنان در امور اجتماعی اصلاح شود.

وی اظهار کرد: در حوزه بانوان به دنبال عدالت جنسیتی هستیم زیرا به عقیده ما تساوی جنسیتی که بعضی افراد و گروه‌هایی که از مذهب نیز فاصله دارند مطرح می‌کنند؛ ظلم در حق بانوان است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: در خلقت زن و مرد خصایص و ویژگی‌هایی در هر دو جنسیت وجود دارد که با یکدیگر متفاوت است خصایصی که زنان دارند و مردان نباید داشته باشند و خصایصی مردان دارند اما زنان نباید داشته باشند.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین کار زن خانواده، تربیت فرزند و گرم نگهداشتن کانون خانواده است و مسئولیت‌های شغلی خارج از خانه فرع کار او است از این رو تساوی جنسیتی تعادل را برهم می‌زند.

وی ادامه داد: عدالت بدین معناست که زن در شغلی که زیبنده او است قرار بگیرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ابراز کرد: در این زمینه به نسل جوان گفته شود که قبل از انقلاب در حوزه زنان و فعالیت‌های اجتماعی در چه رده و جایگاهی بودیم و الان به چه جایگاهی رسیدیم.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مدیریتی خانم‌های فرهیخته بسیار توانمندی داریم که فعالیت‌های قابل توجه و پرقدرتی دارند.

توجه ویژه به جلسات و نشست‌های قرآنی

وی در بخش دیگر سخنان خود، گفت: همه خانم‌هایی که در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی و اجتماعی حضور دارند، رویکرد قرآنی را میان خانواده‌ها و حوزه تأثیر خود تقویت کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: مفاسد از عدم رجوع به قرآن نشأت می‌گیرد، اگر رجوع به قرآن را از کودکی به فرزندان بیاموزیم در بزرگسالی با مشکلات مختلف مواجه نخواهند شد.

وی گفت: در این حوزه از طرح‌های محله محور و کارشناسی شده استقبال و حمایت می‌کنیم.

فعالیت در حوزه حجاب و عفاف براساس دغدغه‌مندی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان درخصوص تأکید بانوان بر مبحث عفاف و حجاب، گفت: سال گذشته در اغتشاشات دشمن نشان داد که موضوع «زن» را در جامعه ما هدف قرار داده است.

جان‌نثاری ادامه داد: دشمن به دنبال این است که دوگانه سازی کند و طرفداران حجاب و بی‌حجابی را مقابل هم قرار دهد، البته با ارشادات مقام معظم رهبری این هدف شوم دشمن در ایران اسلامی ناکام ماند.

وی بیان کرد: جامعه مخاطب بی‌حجاب و بدحجاب یکسان نیستند، مخاطب ما در موضوع حجاب طیف متفاوتی از افراد هستند که بایستی براساس شرایط و موقعیت آنها راهکار مشخصی داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: از قبل از اغتشاشات در استان اصفهان با تشکیل کارگروه مشخص، برحوزه حجاب و عفاف به صورت ویژه کار می‌کردیم که با اتفاقات اخیر فعالیت‌های این حوزه افزایش یافت و با دغدغه‌مندی نسبت به این موضوع بسیار مهم گام برمی‌داریم.

جان‌نثاری تصریح کرد: قطعا و بدون شک مدیریت استان در مورد حجاب و عفاف اعتقادی نه به صرف یک کار اداری  ورود و فعالیت می‌کند.

اجرای انتخابات ذیل چهار راهبرد اساسی مقام معظم رهبری

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در خصوص آمادگی استان برای اجرای انتخابات، بیان کرد: هدف از جلب مشارکت برای انتخابات، مشارکت همگانی است، زیرا شرکت در انتخابات وظیفه همگانی و به استناد نظر فقها و مراجع، واجب شرعی است.

وی افزود: ستاد انتخابات استان از ابتدای سال و چند ماه پیش از موعدی که وزارت کشور مقرر کرده بود تشکیل شد و مصّر هستیم انتخابات ذیل منویات مقام معظم رهبری و چهار راهبرد اساسی که ایشان به آن تاکید دارند اجرا شود.

افزایش ظرفیت مراکز نگهداری از معتادان و کودکان کار در دولت سیزدهم

جان‌نثاری بیان کرد: به عنوان نمونه در حوزه مسائل اجتماعی بایستی هر فرد فارغ از مسئولیتی که دارد نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی عنوان کرد: در دولت سیزدهم در استان اصفهان علاوه بر اقدامات فرهنگی و اجتماعی و توجه به نشاط اجتماعی در زمینه رسیدگی به وضعیت عمومی سطح جامعه، ظرفیت مکان‌های نگهداری معتادان سه برابر افزایش یافته است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: همچنین ظرفیت مراکز نگهداری کودکان کار پنج برابر افزایش یافته است و قطعاً کارهای بسیار زیادی در پیش داریم.

پایان پیام/63139/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549187

مهمترین اخبار ایران و جهان: