نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 16:45

پایداری انرژی در خراسان‌جنوبی با اجرای پروژه انتقال گاز از زابل

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: یکی از کارهای اساسی که تأمین انرژی پایدار و توسعه استان را رقم می‌زند، همین پروژه انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به سمت خراسان‌جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از کارهای اساسی که تأمین انرژی پایدار و توسعه استان را رقم می زند، همین پروژه انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به سمت خراسان جنوبی است.

وی گفت: از دل تهدید ها باید فرصت های بزرگی را ایجاد کرد، در ایام زمستان و در اوج برودت هوا و بالا بودن میزان مصرف گاز با مشکلاتی در حوزه گاز مواجه بودیم.

به گفته وی اقدامات خوبی تاکنون توسط شرکت گاز و پیمانکاران انجام شده و این پروژه با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان در فاز یک و ۴ هزار میلیارد تومان در فاز دوم آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه فاز یک این پروژه تیرماه امسال کلنگ زنی شد و هم اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در مجموع این پروژه از مسیر سازی، خرید تجهیزات و سایر از ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

قناعت با بیان اینکه عملیات مسیر سازی فاز یک پروژه انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به پایان رسیده و امروز شاهد عملیات لوله گذاری آن هستیم، افزود: از مجموعه پای کار شرکت گاز و پیمانکاران قدردانی می کنیم که در تابستان و با گرمای شدید درفضای باز جوشکاری ها و کنده کاری ها را انجام دادند.

به گفته مقام عالی دولت در خراسان جنوبی ابرپروژه انتقال آب از دریای عمان و راه آهن را به صورت جدی در دولت سیزدهم پیگیری می کنیم.

قناعت در پایان اضافه کرد: فاز یک پروژه انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به استان پیشرفت خوبی دارد و تا پایان امسال به اتمام می رسد. 

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1569543

مهمترین اخبار ایران و جهان: