نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 01:37

تدبیر امامین انقلاب شجره طیبه بسیج را جهانی کرد

شهردار زنجان با اشاره به شرایط کشور و اثرات منفی رژیم طاغوت در غرور ملی گفت: اعتقاد مردم به امام و انقلاب باعث شد جریان و سازمانی مافوق همه سازمان‌های دنیا یعنی بسیج با تکیه‌ بر نیروی مردمی تشکیل و قدرت دفاعی کشور را ارتقا دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا فیروزفر شهردار زنجان شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری شهرداری زنجان ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به الگوپذیری بانوان مسلمان از مقام والای حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: ولایت‌پذیری، حفظ عفاف و حجاب و تربیت فرزند و اهمیت‌دادن به خانواده از شاخصه‌های زندگی آن بانوی نمونه است.
شهردار زنجان با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج گفت: امروز وظیفه داریم ضمن گرامیداشت ایام هفته بسیج، به‌صورت بسیجی وار در لبیک به فرمان رهبری در خصوص جهاد تبیین وارد شویم.
وی یکی از مهم‌ترین موضوعات در جهاد تبیین امروز را تبیین علت دشمنی ایران با رژیم غاصب دانست و ادامه داد: بسیج باتدبیر امام راحل در آذر ۵۸ و قبل از آغاز جنگ تحمیلی تشکیل شد.
فیروزفر ادامه داد: افتخار نسل حاضر زیستن در دوران زعامت امام راحل است. امامی که با شجاعت و تدبیری بی‌نظیر در رهبری دنیا بنیان‌هایی را پایه‌گذاری کرد که قطعاً ثمرات و برکات فراوانی برای ایران و جهان داشته و خواهد داشت.
شهردار زنجان تشکیل بسیج را یکی از این ابتکارات دانست و ادامه داد: درست است که ما در قبل از انقلاب امکاناتی داشتیم، ولی این امکانات و تکنولوژی جوابگوی امنیت کشور نبود.
وی با اشاره به وجود هزاران مستشار آمریکایی قبل از پیروزی انقلاب در کشور گفت: اداره کشور با وجود ظرفیت‌های ارزشمند داخلی تحت سلطه و سیاست آنها وابسته نگه‌داشتن ایران بود.
شهردار زنجان با اشاره به برکات تشکیل بسیج در کشور گفت: بسیج بلافاصله بعد از تشکیل مقتدرانه توانست فتنه‌های ابتدای انقلاب را خنثی کند.
فیروزفر با اشاره به شرایط کشور و اثرات منفی رژیم طاغوت در غرور ملی گفت: اعتقاد مردم به امام و انقلاب باعث شد جریان و سازمانی مافوق همه سازمان‌های دنیا با تکیه‌ بر نیروی مردمی تشکیل شود و قدرت دفاعی کشور را ارتقا دهد.
وی با اشاره به وضعیت کشور در اوایل انقلاب گفت: صدام باتوجه‌به سیاست‌های حزب بعث و عداوت دشمنان قسم‌خورده انقلاب، بدون توجه به تشکیل بسیج و نقش داهیانه امام راحل به خاک مقدس ایران اسلامی تجاوز کرد و تصور می‌کرد در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه می‌تواند ایران را تصرف کند، ولی با مقاومت مردمی برگرفته از تفکر بسیج نه‌تنها به اهداف خود نرسید بلکه مفتضحانه شکست خوردند.
فیروزفر با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری رژیم نامشروع صهیونیستی بعد از جنگ جهانی اول گفت: در سال ۱۹۴۸ میلادی و بعد از بروز اختلاف بین انگلستان بعنوان کشور قیم فلسطین و شبه‌نظامیان صهیونیست تصمیم در خصوص فلسطین به سازمان ملل واگذار شد.
شهردار زنجان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی از زمان تقسیم کشور فلسطین گفت: در همان زمان چند ده شهر و روستا ویران و ۱۵ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۵۰ هزار فلسطینی آواره و به اردوگاه‌ها منتقل شدند.
وی با اشاره به مخالفت کشورها با تشکیل دولت اسرائیل بر اساس تصمیم ۱۹۴۸ گفت: مصدق نخستین مقام رسمی ایران بود که با به‌رسمیت‌شناختن اسرائیل مخالفت کرد. شاه مخلوع نیز هیچگاه نخواست و نتوانست علناً اسرائیل را به رسمیت بشناسد هر چند که کاملاً تابع رژیم صهیونیستی بود و بسیاری از اقدامات در کشور مانند ساواک بر اساس نظریات مستشاران اسرائیلی تشکیل و سازماندهی شدند.

شهردار زنجان به سابقه دشمنی رژیم صهیونیستی با انقلاب اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی با تشبیه انقلاب به یک زلزله مهیب اعلام کرد باید مواظب و مراقب موج‌های این زلزله عظیم باشیم.
فیروزفر با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری در دنبال عملیات صددرصد فلسطینی طوفان الاقصی گفت: حماس، حزب‌الله لبنان و سایر نیروهای مردمی آزادی‌بخش دنیا با تدابیر امامین انقلاب بر اساس تفکر بسیج مردمی تشکیل شده‌اند و آرمان های انقلاب را به دنیا صادر میکنند.
در ادامه جلسه که با حضور برخی اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، شهردار زنجان به بیان برخی مسائل مربوط به مدیریت شهری پرداخت و معاونین و مدیران نیز گزارشی از اقدامات حوزه خود ارائه کردند.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584587

مهمترین اخبار ایران و جهان: