نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 15:20

رسانه تراز انقلاب اسلامی نباید درگیر تحلیل نقطه‌ای شود

معاون سیاسی سپاه قمربنی‌هاشم(ع) گفت: وظیفه رسانه تراز این است که کل مسیر انقلاب اسلامی را مدنظر قرار دهد و نباید درگیر تحلیل نقطه‌ای شود، چرا که امروز رسانه در یک پیچ تاریخی بزرگ قرار دارد و نباید درگیر اختلاف سلیقه‌ها و عقاید شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا اسماعیلی صبح امروز در نشست فعالان رسانه‌ و فضای مجازی چهارمحال و بختیاری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد با اشاره به ارزش فضای رسانه، گفت: آمار شهدای خبرنگار در غزه نشان می‌دهد که رسالت روشن‌گری و تبیین و انعکاس اخبار در کل دنیا به‌ دور از تفکرات و عقاید یک وظیفه انسانی است.

معاون سیاسی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) با اشاره به ضرورت داشتن سواد رسانه‌ای، افزود: در تقسیم‌بندی جنگ‌های بشری چهار نوع جنگ سخت، نیمه سخت، نرم و شناختی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در جنگ سخت هدف دشمن نابودی حریف است، عنوان کرد: در جنگ نیمه سخت  بروز و ظهور رسانه در فضایی غیر از فضای حقیقی است و هدف تضعیف طرف مقابل است.

اسماعیلی اظهار کرد: هدف دشمن در جنگ نرم نادان کردن حریف است که با تسخیر باورها و ارزش‌ها و تصرف قلب و مغز یک ملت، خلاهای ذهنی مخاطب را در دست می‌گیرد و قدرت حلاجی ذهن را ازبین می‌برد.

وی با توجه به اینکه در جنگ شناختی دستگاه تفکری حریف مورد هدف قرار می‌گیرد، عنوان کرد: در جنگ شناختی دشمن با تغییر هنجارها، ارزش‌ها و باورها را جابجا می‌کند.

معاون سیاسی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) با اشاره به ضرورت تشکیل جبهه واحد رسانه، تصریح کرد: در رخدادهای سیاسی اصحاب رسانه باید تقویت اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی را در نظر گرفته و در این راستا باید از چهارچوب نظام خارج نشوند.

وی با توجه به کار رسانه در تحلیل ارزش‌های انقلاب اسلامی، گفت: وظیفه رسانه تراز این است که کل مسیر انقلاب اسلامی را مدنظر قرار دهد و نباید درگیر تحلیل نقطه‌ای شود، چرا که امروز رسانه در یک پیچ تاریخی بزرگ قرار دارد و نباید درگیر اختلاف سلیقه‌ها و عقاید شود.

اسماعیلی در پایان افزود: امروز جامعه درگیر جنگ رسانه‌ای است و اصحاب رسانه جبهه انقلاب موظف هستند با همکاری و همدلی دست به دست هم دهند و آینده روشن رسانه را رقم بزنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585187

مهمترین اخبار ایران و جهان: