نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 18:30

جی پی مورگان: افزایش چالش‌های اقتصاد جهانی با تشدید تنش‌ها در منطقه

مدیرعامل بانک آمریکایی جی پی مورگان هشدار داد که تشدید تنش بین نیروهای فلسطینی و رژیم صهیونیستی می‌تواند چالش‌های پیش روی اقتصاد جهانی را تشدید کند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از سی ان ان، جیمی دیمون، مدیرعامل بانک جی پی مورگان آمریکا، در گزارش درآمد سه ماهه سوم سال جاری این بانک که اخیرا منتشر شده اعلام کرد که تداوم درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین در کنار تشدید تنش بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطینی تبعات بلندمدتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای اقتصاد جهانی و روابط ژئوپلتیک به همراه خواهد داشت.

وی گفت علی‌رغم بهبود نسبی اوضاع اقتصادی در آمریکا، اقتصاد این کشور به اندازه کافی مشکل دارد که از جمله آنها می‌توان به محدود شدن بازار کار این کشور، نرخ بدهی دولتی بالا، احتمال افزایش بیشتر نرخ تورم و تبعات بلندمدت‌تر اجرای سیاست‌های انقباضی اشاره کرد. تشدید تنش‌های ژئوپلتیک نیز می‌تواند اوضاع در آمریکا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بی‌نهایت سخت‌تر کند.

دیمون گفت جنگ در اوکراین به همراه شعله ور شدن درگیری‌های نظامی در سرزمین‌های اشغالی می‌تواند تبعات بلندمدتی بر بازار انرژی و مواد غذایی، تجارت جهانی و روابط ژئوپلتیک داشته باشد. احتمالا جهان در حال تجربه کردن خطرناک‌ترین اوضاع خود طی چند دهه خود گذشته است.

وی تأکید کرد که مدیران این بانک به شدت نگران تبعات اقتصادی و ژئوپلتیکی اتفاقات مذکور بر اوضاع اقتصادی آمریکا و بورس این کشور هستند.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1539043

مهمترین اخبار ایران و جهان: