نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 16:59

مهار2 آتش سوزی در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب گفت : با تلاش محیط‌بانان پاسگاه محیط‌بانی شهید شجاعیان و عوامل ایستگاه آتش نشانی شهرستان باروق، 2 مورد آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده تالاب نوزولو مهار و اطفا شد.

به گزارش خبرنگار محیط‌زیست خبرگزاری فارس به نقل از سازمان حفاظت محیط‌زیست، علیرضا بقالی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان میاندوآب گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در داخل حوزه جنگلی تالاب نوروزلو، مأموران به محل اعزام شده و کار مهار آتش‌سوزی را آغاز کردند. با توجه به شرایط موجود اکیپ‌های آتش‌نشانی از شهرهای میاندوآب، شاهین‌دژ، باروق، کشاورز و بوکان به محل اعزام شدند و با کمک محیط‌بانان بعد از ساعاتی آتش‌سوزی را مهار و از خسارت‌های بیشتر جلوگیری شد، علت آتش‌سوزی عامل انسانی است.

یادگار لندنیان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: وزش باد شدید در منطقه کار مهار را برای آتش‌نشانان سخت کرده بود، اما در نهایت پس از حدود ۶ ساعت تلاش مستمر، آتش مهار شد.

تالاب نوروزلو تالابی رودخانه‌ای است که در جنوب‌غربی دریاچه ارومیه در استان آذربایجان‌غربی و در ۱۵ کیلومتری شهر میاندوآب واقع شده است، مساحت این تالاب ۱۱۵۰ هکتار است .

تالاب نوروزلو زیستگاه گونه‌های متنوع جانوری شامل پستانداران، خزندگان، پرندگان آبزی و کنار‌ آبزی، خشکی‌ زی، ماهی و دوزیستان است که در کنار پوشش گیاهی مناسب باعث شده است زنجیره غذایی کاملی در تالاب به وجود بیاید، میزبانی تالاب از انواع پرندگان کمیاب و حتی در معرض انقراض اهمیت زیست‌محیطی این تالاب را دو چندان کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1125543

مهمترین اخبار ایران و جهان: