نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 20:27

ما بیش از هر زمان دیگری به فتح قدس نزدیک هستیم

نفرت از صهیونیسم یک واقعیتی است که هیچ گاه مسلمین جهان به فراموشی نخواهند سپرد و روز قدس نمادی از قدرت عمومی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین است. چه خوب گفت آن مرد مقاومت که ما بیش از هر زمان دیگری به قدس نزدیک هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدیه سطوتی در یادداشتی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس نوشت:

‌«وَ قُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْبَطِلُ إِنَّ الْبَطِلَ کانَ زَهُوقاً»

و به امتت بگو: رسول حق آمد وباطل را نابود کرد که باطل خود بى آبروو لایق محوونابودى ابدى است.(سوره اسرا/۸۱) 

قصه پر غصه و دردناک فلسطین و غم بار آن واقعه و مظلومیت مردمان آن ملت، حقیقاً هر انسان عدالت خواه را آزرده خاطر می‌کند. تاریخ نشان‌گر آن است که در هیچ برهه‌ای از روزگار با هیچ یک از ملت‌های جهان چنین ستمی صورت نگرفته و هیچ ملتی با آن مواجهه شده‌است.

این که کشوری مستکبر بیاید و حق آزادی ملتی را اخذ کند یکی از آن صفحات ناپاک تاریخ است که نشان می‌دهد هنوز ریشه این فساد و ستم خشک نشده و همین به دل هر انسانی رنج و غم می‌نشاند.

در حال حاضر در فرهنگ مردم فلسطین این به عنوان یک وظیفه شکل گرفته است که برای بیان حرف و دفاع از جان خود، با سلاح ناچیز سنگ و فریاد در مقابل این همه ظلم و استبداد بایستند و تا آخرین نفس خود سرود مقاومت و شهادت بخوانند.

هیچ چیز سخت تر از آن نیست که بچه‌ای را از آغوش گرم مادرش بگیری و راهی آغوش سرد خاک کنی. هیچ‌ چیز دردناک‌تر از آن نیست، که یک ساعت آرامش و صلح نداشته باشید. هیچ چیز غمگین‌تر از آن نیست که جشن عروسی جوانی تبدیل به مراسم عزا و خاکسپاری شود. فقط می‌توان گفت، مسبب این همه اتفاق‌ها ستم پیشگانی هستند که نه تنها با گفتار و کردار بلکه با گام‌های پلیدشان فقط وحی خداوند را آلوده کرده‌اند.

نفرت از صهیونیسم یک واقعیتی است که هیچ گاه مسلمین جهان به فراموشی نخواهند سپرد. می‌توان این را هم ادعا کرد که برگزاری مراسم برای این روز یک آیین تشریفاتی نیست بلکه وظیفه‌ی هر مسلمانی است. روز قدس نمادی از قدرت عمومی و حمایت از این ملت مظلوم است. چه خوب گفت آن مرد مقاومت که "ما بیش از هر زمان دیگری به قدس نزدیک هستیم".

امروز به داد فلسطین خواهیم رسید و به واجب کفائی خود عمل کرده تا فردا در محضر خداوند شاید کمترین عمل را برای حق خواهی و ظالم ستیزی و تبری داشته باشیم.

آری، اسلامی که در نهج البلاغه معرفی شده، هرگز نمی‌تواند نسبت به ستم‌دیدگان جهان بی‌تفاوت باشد. و سرانجام یادآور می‌شویم که خداوند کریم، پیروزی نهایی مؤمنان و مجاهدان صابر را تضمین کرده است. و ألیس الصبح بقریب؟‌

‌پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1146243

مهمترین اخبار ایران و جهان: