نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 07:42

اجرای دیوارنگاره بیخ گوش اشغالگران قدس/ «فتح قریب» تماشایی می‌شود

مسعود نجابتی، دیوار حائل بین جنوب لبنان و سرزمین‌های اشغالی را نمایشگاه آثار هنرمندان جبهه مقاومت خواند و توضیحاتی درباره دیوارنگاره «نصر من الله و فتح قریب» ارائه داد.

مسعود نجابتی هنرمند طراح گرافیک در گفتگو با خبرنگار مهر درباره رویداد و دیوارنگاره «و فتح قریب» که روی دیوار حائل بین سرزمین‌های اشغالی و جنوب لبنان نقش بسته است، توضیح داد: به همراه هنرمندانی از کشورهای فلسطین، الجزایر، سوریه، مصر و لبنان به نمایندگی از جبهه هنرمندان مقاومت در مرز سرزمین‌های اشغالی هستیم. شرایط به گونه‌ای بود که نتوانستیم شاهد حضور تعداد بیشتری از هنرمندان باشیم.

وی دیوار حائل لبنان و سرزمین‌های اشغالی را نمایشگاه آثار هنرمندان جبهه مقاومت خواند و گفت: هنرمندان جبهه مقاومت طی سال‌ها متمادی، روی این دیوار حائل بدون بخشنامه و دستور و به صورت خودجوش، روایت‌های مختلفی را ترسیم کرده‌اند. اولین روایت، روایت مظلومیت مردم فلسطین بوده است و در ادامه تصاویری از شهدا روی دیوار نقش بسته است و تا امروز که به دلیل اتفاقاتی که در منطقه در حال رخ دادن است، به سمت روایت‌هایی از فتح و ظفر رفته‌ایم؛ همچون «در قدس نماز می‌خوانیم» و از این دست عبارت‌های امیدبخشی که آینده جهان اسلام را ترسیم می‌کند.

اجرای دیوارنگاره بیخ گوش اشغالگران قدس/ «فتح قریب» تماشایی می‌شود

این هنرمند گرافیست بیان کرد: با همراهی دوستان هنرمند رضا قصیر از لبنان، علی جروان از فلسطین، فادی الفرج از سوریه، سمیر بعداش از الجزائر و خانم ولاء محمد از مصر، عبارت «نصر من الله و فتح قریب» روی دیوار نقش بست و قرار است توسط این هنرمندان، نمادها و تصاویری نیز به این نوشته اضافه شود و در روز قدس از تصویر نهایی این دیوارنگاره رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دیوارنگاره با محوریت روز قدس و آزادی قدس شریف انجام می‌شود، گفت: این دیوارنگاره بر گرفته از آیه «نصر من الله و فتح قریب» از قرآن کریم است که در آن، هنرمندان بر آزادسازی قدس شریف از اشغال رژیم صهیونیستی تاکید دارند و با جلوه‌های ویژه هنری برگرفته از مقاومت و مبارزه ضد رژیم صهیونیستی این فعالیت هنری را رقم می‌زنند. همچنین وحدت کلمه هنرمندان در این رویداد بر قدس و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی از دیگر دستاوردهای این رویداد هنری کم نظیر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1146687

مهمترین اخبار ایران و جهان: