نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 13:58

پیشتازی مردم خراسان جنوبی در ساخت صحن امام محمدباقر(ع) در کاظمین

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: ساخت صحن امام محمد باقر (ع) در شهر کاظمین به ۶ استان کشور واگذار شده است ولی در این زمینه نیز تاکنون خراسان جنوبی پیشتاز سایر استان ها بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح شنبه در جلسه هیئت امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هر کجا که شاهد حضور مردم برای رفع مشکلات بودیم، موفقیت‌های بزرگی را به دست آوردیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد مردمی سازی امور بیان‌کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز باید موضوع مردم سازی امور را تسهیل کنند.

قناعت در زمینه موضوعات مرتبط با ستاد بازسازی عتبات نیز گفت: مردم خراسان جنوبی مردمی متدین، مذهبی و انقلابی هستند و در امور معنوی چون کمک به بازسازی عتبات از ما دستگاه‌های اجرایی جلوتر هستند که بسیار ارزشمند است.

وی اظهار کرد: موضوع ساخت صحن امام محمد باقر (ع) در شهر کاظمین به ۶ استان واگذار شده است ولی در این زمینه نیز تاکنون خراسان جنوبی پیشتاز سایر استان‌ها بوده است و دبیرخانه ساخت این صحن نیز در استان ما است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت اجتماعی مواکب ستاد بازسازی عتبات بیان کرد: مواکب علاوه بر اینکه در مباحث مذهبی فعالیت دارند از ظرفیت آنان در بحران‌هایی چون سیل و زلزله هم استفاده شده است.

قناعت افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم که به صورت متمرکز و البته دلخواه کارمندان دولت بتوانند بخشی از حقوق خود را به صورت ماهیانه به بازسازی عتبات اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه یکی از روستاهای خراسان‌جنوبی میزان سرانه کمک مردم آن به بازسازی و توسعه عتبات ۲۰۰ هزار تومان است، یادآور شد: می‌توانیم یک جلسه همایش تقدیر و تشکر در آن روستا برگزار کنیم تا الگویی برای سایر مناطق استان شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1135243

مهمترین اخبار ایران و جهان: