نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 10:18

توزیع تخم نوغان بین نوغانداران خراسان‌شمالی آغاز شد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی از آغاز توزیع ۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین نوغانداران استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه در فصل بهار فعالیت نوغانداران در بیشتر نقاط استان آغاز می شود اظهار کرد: در راستای ایجاد اشتغال و تکمیل زنجیره ارزش نوغان و خود کفایی نوغانداران خراسان شمالی، توزیع تخم نوغان بین نوغانداران در سطح استان از امروز آغاز شد.

وی با اشاره به فعالیت ۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان در زمینه نوغانداری گفت: تخم نوغان خریداری شده توسط این نهاد به صورت رایگان در بین نوغان داران در شهرستان های مانه و سملقان، راز و جرگلان،  شیروان، بجنورد و جاجرم انجام خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی افزود: خرید این تخم نوغان ها به صورت متمرکز از محل منابع امدادی انجام شده است و ارزش ریالی هر جعبه نوغان ۲۰۰ هزار ریال می‌باشد که مجموعا ۱۰۰ میلیون ریال بابت خرید تخم نوغان هزینه شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: هر جعبه تعداد ۵۲ هزار تخم نوغان دارد و این تعداد نوغان منتهی به تولید به میزان تقریبی ۲۰ تن پیله تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیله‌های تر تولیدی شده توسط نوغانداران پس از ابریشم کشی در تولید فرش‌های ابریشمی استان استفاده خواهد شد.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1134887

مهمترین اخبار ایران و جهان: