نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 12:06

صدور قرار بازداشت موقت برای مدیرعامل یک شرکت‌ خصوصی در چهارمحال و بختیاری

بازرس کل چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال وصول گزارش اختصاصی پیرامون پرداخت تسهیلات بدون رعایت تشریفات قانونی به یک شرکت خصوصی در استان مدیرعامل شرکت بازداشت و 6 نفر از کارکنان بانک نیز محکوم شدند.

علی احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در جریان اقدامات نظارت و بازرسی این مرجع، بازرسان اداره‌کل با استقرار در یکی از بانک‌های استان، متوجه شدند این بانک تسهیلات ارزی به میزان ۲۱ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۲۱۰ یورو به یک شرکت خصوصی پرداخت کرده است.

بازرس کل چهارمحال و بختیاری افزود: با بررسی همه‌جانبه موضوع و کشف جرم و تخلف و به لحاظ رعایت‌نشدن تشریفات قانونی برای کارکنان بانک مربوطه گزارش کیفری و تخلفات اداری تهیه شد.

محکومیت ۶ کارمند بانک

وی ادامه داد: پس از رسیدگی به این پرونده برای ۶ نفر از کارکنان بانک مربوطه حکم محکومیت صادر شد.

احمدی بیان کرد: همچنین پیرامون عملکرد عوامل دخیل در موضوع گزارش اختصاصی تعقیب کیفری با موضوع عملیاتی‌نشدن تعهدات ارزی تنظیم و به مرجع قضایی ارسال شد.

وی تصریح کرد: نهایتاً گزارش کیفری این مرجع و تحقیقات مرتبط صورت گرفته توسط یکی از دستگاه‌های نظارتی همکار، منجر به بازداشت مدیرعامل شرکت مربوطه شد.

احمدی اظهار داشت: این دستگاه نظارتی ضمن حمایت قاطع از مدیران و کارکنان قانونمند، ضابطه‌مند و دارای روحیه جهادی، کشف سوءجریان‌های متخلف در نظام اداری را با قوت در دستور کار دارد و با هر نوع فساد مقابله می‌کند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1155343

مهمترین اخبار ایران و جهان: