نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 12:00

شهرستانهای اردل و کوهرنگ در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

شهرکرد_رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: دو شهرستان اردل و کوهرنگ در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در هفته گذشته در این استان دو شهرستان اردل و کوهرنگ قرمز شد.

وی تصریح کرد: از روز شنبه رنگ‌بندی کرونایی استان تغییر کرد و شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، بن، سامان، اردل و کوهرنگ در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در رنگ‌بندی جدید، شهرستان‌های فارسان، کیار، لردگان و خانمیرزا در وضعیت زرد قرار گرفتند ادامه داد: خوشبختانه در این استان رنگ قرمز کرونایی از ابتدای این هفته نداریم.

احمدی افزود: افراد باید بدانند که عوارض ناشی از ابتلای مکرر به کرونا بر سلامتی تأثیر بسیاری دارد و این تصور که ابتلاء به کرونا مشابه سرماخوردگی است و نسبت به پیشگیری از ابتلاء به این بیماری بی‌توجه هستند غلط می‌باشد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان داشت: مطالعات پزشکان نشان از آن دارد که عوارض ابتلای مکرر به کرونا هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت وجود دارد و در کوتاه‌مدت خستگی‌های ناشی از کرونا ایجاد می‌شود و اختلالات روانی، ضعف‌های بدنی، ریزش مو، افسردگی، کاهش تمرکز افراد مستعد برای ایجاد اختلالات انعقادی و وقوع سکته‌های قلبی و مغزی در این زمینه وجود دارد.

وی وقوع اختلالات ریوی را از عوارض بلندمدت در این زمینه عنوان و بیان داشت: مردم باید به عوارض ایجاد شده از ابتلاء به کرونا توجه داشته باشند، چراکه فقط زنده ماندن مطرح نیست و کیفیت زندگی نیز اهمیت دارد.

احمدی ادامه داد: توصیه می‌شود مردم هر نوع علامت ناشی از سرماخوردگی را جدی بگیرند، همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به‌نوعی زندگی خود را با کرونا وفق دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1155087

مهمترین اخبار ایران و جهان: