نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 12:26

پیکر چهارمین ایثارگر سال ۱۴۰۲ از اردبیل عازم تهران شد

اردبیل-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: پیکر چهارمین ایثارگر سال ۱۴۰۲ از اردبیل برای نجات جان همنوعان خود به تهران اعزام شد.

رامین نسیمی دوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: «زنده یاد صفوره میکائیلی» ۵۴ ساله، اهل و ساکن «روستای مجنده» به دنبال خونریزی مغزی ناشی از تصادف در بخش آی. سی. یو جراحی بیمارستان فاطمی بستری شده بود.

وی افزود: متأسفانه علیرغم مراقبت‌های درمانی و باوجود علائم مرگ مغزی از همان بدو پذیرش در بیمارستان، پس از تشخیص و تائید توسط متخصصین واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مقرر شد این اهدا انجام پذیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: پیکر وی با رضایت خانواده‌اش روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ جهت اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد.

نسیمی دوست خاطرنشان کرد: هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با اهدای اعضای حیاتی خود، ۸ نفر را به زندگی دوباره برگرداند و با اهدای نسوج از جمله دریچه‌های قلبی، مغز استخوان، تاندون ۵۳ نفر را از معلولیت نجات دهد و در واقع، تنها راه ادامه حیات برای بسیاری از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و کلیوی و افراد دچار مشکلات کبد، اهدای عضو است.

وی افزود: مردم برای ترویج این فرهنگ مقدس می‌توانند آگاهی خود و دیگران در زمینه مرگ مغزی و اهدای عضو را افزایش داده و با گرفتن کارت اهدا، در طرح سفیران انجمن اهدای عضو ایرانیان شرکت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191643

مهمترین اخبار ایران و جهان: