نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 14:26

اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تکمیل مدارس نیمه تمام خیرساز

سمنان- رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بابیان اینکه طی سال جاری مدارس نیمه تمام خیر ساز کشور تکمیل می‌شوند، گفت: ۱۵ هزار میلیارد تومان برای این امر اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خان محمدی ظهر پنج شنبه در جلسه با استاندار سمنان به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه برای سال جاری اولویت سازمان نوسازی مدارس بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیر ساز کشور است، ابراز داشت: اولویت تکمیل مدارس خیرساز نیز حوزه روستاها، عشایر و کانکسی خواهد بود.

وی ضمن بیان اینکه ۱۵ هزار میلیارد تومان برای این امر اختصاص خواهد یافت، افزود: امیدواریم این میزان بتواند پاسخگوی نیاز مدارس نیمه تمام مناطق محروم کشور باشد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بابیان اینکه علاوه بر مدارس و پروژه‌های نیمه تمام این سازمان با میزان زیادی مدارس فرسوده نیز مواجه هستیم، ابراز داشت: طبق برآوردها هم اکنون ۱۰۴ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است که این تعداد با میزان بودجه موجود همخوان نیست و می‌طلبد منابع مالی از سوی خیران یا سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی تأمین شود.

خان محمدی ضمن بیان اینکه در خصوص تخصیص اعتبار به منظور تکمیل ساختمان اداری آموزش و پرورش استان سمنان راهکارهای مناسب از طریق مولدسازی باید اتخاذ شود، تصریح کرد: معتقدیم از ظرفیت و پتانسیل مولد سازی به‌منظور پیشبرد اهداف آموزش و پرورش و همچنین نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باید بهره گیری شود.

وی افزود: در خصوص رسیدگی به مشکلات و چالش‌های حوزه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، ضرورت دارد تا از پتانسیل سفر دوم رئیس جمهور به استان به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

به گزارش مهر، معاون وزیر آموزش و پرورش به منظور بررسی و رسیدگی به چالش‌های حوزه آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان به این خطه سفر کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1145343

مهمترین اخبار ایران و جهان: