نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 15:40

انتقاد از آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در زمینه‌های مختلف و انتقاد از آمار بالای بیکاری، گفت: مسئولان برای اشتغال جوانان چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر یکشنبه در دیدار کارگران و کارفرمایان استان کرمانشاه به مناسبت آغاز هفته کارگر از کارگران به عنوان استوانه‌های کار و تلاش یاد کرد.

وی افزود: کارگران عزیز سهم بزرگی در اعتلای ایران اسلامی دارند و باید همه مسئولان قدردان این قشر باشند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: ظرفیت‌های استان کرمانشاه برای رفع مشکلات بسیار خوب است و مسئولان باید با برنامه ریزی دقیق، منسجم و علمی راهکاری برای برون رفت از مشکلات استان پیدا کنند.

علما بیان کرد: مردم هم باید بر اساس قانون و توانمندی‌های استان مطالبه گر باشند و مدام از دست اندرکاران بخواهند برای رفع مشکلات با مرکز رایزنی کرده و از استعدادهای خوب استان استفاده کنند.

وی با انتقاد از آمار بیکاری استان کرمانشاه، ادامه داد: متأسفانه آمار بیکاری بالاست و مسئولان امر باید به فکر چاره اندیشی باشند زیرا برای استان کرمانشاه با این همه ظرفیت‌ها و استعدادهای خدادادی عیب است که آمار بیکاری بالایی داشته باشد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره با توقعات مردم و اهمیت اطلاع رسانی در خصوص توانمندی‌های موجود، گفت: اگر واقعاً مشکلات را نمی‌توان در استان حل کرد باید از مسئولان کشور اعم از وزرا، معاونان رئیس جمهور دعوت کرد تا با حضور در استان مشکلات را مرتفع کنند.

علما با مهم دانستن جامعه بازنشستگان عنوان کرد: مسئولان باید از تجربه، تخصص و توانمدی های خوب بازنشستگان استفاده کنند و به صورت همه جانبه درصدد رفع مشکلات آنان باشند.

گفتنی است، قبل از سخنان آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان تنی چند از کارگران و کارفرمایان به نمایندگی مشکلات صنفی خود را مطرح کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1178187

مهمترین اخبار ایران و جهان: