نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 20:40

یورش بی سابقه مهاجران غیرقانونی به ایتالیا

بنا به اعلام گارد ساحلی ایتالیا، شمار مهاجران غیرقانونی به این کشور طی سه روز رکورد زده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، بنا به گزارش‌های رسانه‌ای ایتالیا در روزهای اخیر با هجوم بی‌سابقه مهاجران غیرقانونی روبرو بوده است.

یک شبکه تلویزیونی ایتالیایی روز سه شنبه به نقل از گارد ساحلی این کشور اعلام کرد که نزدیک به ۳ هزار مهاجر غیرقانونی ظرف سه روز گذشته از طریق دریای مدیترانه وارد ایتالیا شده اند.

بنا به گزارش این رسانه ایتالیایی، در پایان ماه مارس این کشور شاهد هجوم بی‌سابقه مهاجران بوده است. در این ماه بیش از ۶هزار و۵۰۰ پناهجو از آسیا و آفریقا تنها ظرف پنج روز خود را به سواحل ایتالیا رساندند؛ رقمی که برابر با تعداد مهاجران ثبت شده در منطقه آپنینی در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ است.

بنا به اعلام این رسانه ایتالیایی از ابتدای سال ۲۰۲۳ شمار مهاجرانی که ایتالیا را به عنوان مقصد خود انتخاب کردند به چهار برابر رسیده است و تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار مهاجر وارد این کشور شده اند.

جزیره لامپدوزا ایتالیا در حال حاضر بیشترین مشکل را از نظر ورود مهاجران غیر قانونی تجربه می کند، زیرا قریب به ۱۸۰۰ پناهجوی نجات یافته در دریای مدیترانه در مرکز اسکان موقت محلی این جزیره اسکان یافته اند. این مرکز در ابتدا برای اسکان ۴۰۰ مهاجر طراحی شده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1141943

مهمترین اخبار ایران و جهان: