نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 21:34

امدادرسانی به ۴هزار و ۷۳۷بیمار و مصدوم توسط اورژانس ۱۱۵ هرمزگان

بندرعباس - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی هرمزگان از انجام بیش از چهار هزار و هفتصد ماموریت اورژانسی توسط اورژانس ۱۱۵ هرمزگان در طرح امداد نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حسین پور گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین سال جدید، ۲۲ هزار و ۶۶۰ تماس با مراکز پیام اورژانس ۱۱۵ هرمزگان برقرار شد که از این تعداد یک هزار و ۲۶۰ مورد مشاوره پزشکی توسط پزشکان مستقر در مرکز پیام به مددجویان ارائه گردید، تعداد ۳هزار و ۷۸۰ مورد مزاحمت ثبت و برای بیش از ۴ هزار و ۴۰۵ تماس آمبولانس اعزام شده است.

حسین پور در ادامه افزود: در مدت یاد شده، برای یک هزار و ۲۵۱ حادثه ترافیکی با هزار ۶۲۰ مصدوم و ۲۷ فوتی توسط اورژانس هرمزگان خدمت رسانی شده است. ۱۲ مورد اعزام هوایی توسط بالگردهای پایگاه هوایی بندرعباس و بستک انجام شد که طی آن ۲۴ مصدوم و بیمار به بیمارستان های مرکز استان اعزام شدند.

وی اظهارداشت: همچنین ۳۳ بیمار هم توسط شناور های اورژانس دریایی از جزایر قشم و هرمز به بندرعباس اعزام و بیش از ۷۹۰ خدمات سلامت محور در ۷ ایستگاه سلامت نوروزی این مرکز ارائه شد. دو پایگاه موتور لانس نیز در ایام نوروز راه اندازی شد که ۳۱ مورد ماموریت در این مدت به مددجویان ارائه شد.

حسین پور افزود: در نوروز امسال دو مورد اهدا عضو با ایثار خانواده های بزرگوار ملیوار و ناصر نیز انجام شده که به واسطه آن ۷ بیمار نیازمند عضو پیوندی نجات یافتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1132143

مهمترین اخبار ایران و جهان: