نیوز سیتی!
05 اردیبهشت 1402 - 12:52

رشد ۴۹ درصدی ترافیک خودروهای شخصی در تعطیلات عید فطر خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی از رشد ۴۹ درصدی سفرهای جاده‌ای استان طی تعطیلات عید فطر نسبت به بازه مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده با بیان اینکه از ۳۱ فروردین همزمان با آغاز سفرهای تعطیلات عید فطر تا صبح روز چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ متوسط تردد ثبت‌شده در ۸۰ محور تردد شماری استان ۳۱ درصد افزایش داشته است، افزود: این میزان در بخش خودروهای سواری شخصی ۴۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این تعطیلات در پایان ماه مبارک رمضان بوده، تردد خودروهای سنگین طی بازه مذکور ۲۰ درصد کاهش داشته است.

جلال زاده با بیان اینکه میزان تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در استان طی این مدت جمعاً بیش از ۹۱۲ هزار دستگاه خودرو بوده است، گفت: از این تعداد سهم خودروهای سنگین ۱۴۱ هزار دستگاه و به‌طور میانگین ۱۶ درصد و تعداد ۷۷۰ هزار دستگاه سواری سبک معادل ۸۴ درصد از کل تردد در محورهای استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه اکیپ‌های راهداری به‌صورت مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول به خدمت‌رسانی در ورودی و خروجی شهرها و استان هستند، ادامه داد: با توجه به افزایش تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان، گشت‌های نظارت راهداری و ترابری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در این برهه در کنار سایر دستگاه‌ها برای حفظ سلامت هموطنان و ارتقای ایمنی محورها به فعالیت مشغول هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1168987

مهمترین اخبار ایران و جهان: