نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 18:41

رشته‌های جدید دانشگاهی براساس نیازهای خوزستان تعریف می‌شود

اهواز- رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: بررسی و ایجاد رشته‌های جدید جزو مأموریت‌هایی است که دنبال تا رشته و سرفصل‌های جدیدی در این دانشگاه راه‌اندازی شود.

جمال فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان یکی از مراکز آموزش عالی در خوزستان است که با سابقه طولانی به شکل تخصصی در بخش کشاورزی فعالیت می‌کند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت مهم کشاورزی در خوزستان، این دانشگاه نقش و رسالت خطیری را در تربیت نیروی انسانی متخصص در این زمینه دارد و علاوه بر این دانشگاه در بخش رسالت‌های اجتماعی نیز وظایفی را برای خود تعریف کرده است.

فیاضی ادامه داد: نمی‌توان دور دانشگاه دیوار کشید و خود را مجزا از اجتماع دانست بلکه باید تعاملی میان جامعه و دانشگاه سیستماتیک برقرار باشد تا حرکت دانشگاه بر اساس حل مسائل در سطح ملی و منطقه‌ای صورت گیرد.

وی بیان کرد: همچنین در بخش فرهنگی، توانمندسازی دانشجویان و سپردن امور به خود دانشجویان در اولویت است به گونه‌ای که در ۹ ماه گذشته اقدامات فاخری در این بخش صورت گرفت.

وی افزود: در بخش آموزشی نیز بررسی و ایجاد رشته‌های جدید جزو مأموریت‌هایی است که دنبال تا بتوان رشته و سرفصل‌های جدیدی را در این دانشگاه راه‌اندازی کرد؛ ارتباط با دستگاه‌های پژوهشی و هم‌افزایی با صنایع کشاورزی که می‌تواند جریان ارتباط با صنعت در استان را نیز تقویت کند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: سال گذشته مطابق فرمایش رهبری معظم انقلاب و شعار سال تلاش کردیم به سهم خود مسئله کشاورزی و فناوری‌های نوین و دانش بنیان را پایه‌ریزی تا کاستی در این حوزه را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نیز سهم و نقش کشاورزی در تولید ملی بسیار مؤثر است و با استقلال کشور هم ترازی می‌کند و اگر کشاورزی مستقل و پایداری داشته باشیم، می‌توانیم در سایر بخش‌ها نیز به خودکفایی برسیم.

فیاضی گفت: به‌کارگیری دانش کشاورزی در کشور هنوز با شتاب‌های علمی که در این بخش صورت گرفته هم ترازی ندارد. این بهره‌وری کشاورزی را کاسته و ضرورت حرکت به سمت علمی کردن کشاورزی را آشکار می‌کند. جبران آن مستلزم این است که فضا برای دانشگاه‌های مرتبط با حوزه‌ی کشاورزی باز شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1167587

مهمترین اخبار ایران و جهان: