نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 22:37

رسالت منطقه آزاد اروند سیاسی نیست/ ضرورت پرهیز از حواشی

آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند انتظار می‌رود عملکردش به گونه‌ای باشد که چارت این سازمان سیاسی نشود چون رسالت این سازمان فعالیت‌های سیاسی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد مولوی عصر امروز چهارشنبه در حاشیه آئین کلنگ زنی پروژه پارک خلیج‌فارس (گذر گردشگری) که در بلوار ساحلی آبادان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد اروند در شاخص‌های مختلف از جمله جذب سرمایه‌گذاری داخلی - خارجی، امور زیر بنایی، میزان صادرات - واردات و سایر فعالیت‌ها چه جایگاهی دارد؟

وی افزود: چنانچه سازمان منطقه آزاد اروند قصد خدمت کردن به مردم را دارد باید به ریل خود برگردد؛ شهرک‌های صنعتی، حوزه اشتغال و امور زیر بنایی، صادرات - واردات و جذب سرمایه‌گذار داخلی - خارجی جزو وظایف ذاتی سازمان منطقه آزاد اروند است.

نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به محدوده جغرافیایی منطقه آزاد اروند، ادامه داد: نگران بودیم زمانی سازمان منطقه آزاد اروند اقدام به تعطیلی شورای تأمین خود کند و کار به گونه شود که فرمانداری‌های خرمشهر و آبادان نتوانند به محدوده‌ای که خارج از محدوده ترسیم شده‌اند، خدمت کنند.

وی تاکید کرد: به‌عنوان نماینده مجلس، قبلاً دخالت نکردیم و هم‌اکنون نیز دخالت نمی‌کنیم ولی نظارت خواهیم کرد؛ اکنون ساختار سازمان منطقه آزاد اروند با مأموریت‌هایش همخوانی ندارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند انتظار می‌رود عملکردش به‌گونه‌ای باشد که چارت این سازمان سیاسی نشود چون رسالت این سازمان فعالیت‌های سیاسی نیست.

مولوی بیان کرد: مردم شهرهای آبادان و خرمشهر به‌اندازه کافی عاقل و فهمیده هستند و این انتخابات تا جایی بالا و پایین دارد که حد و حساب ندارد؛ بنابراین از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند درخواست دارم این سازمان را از حاشیه دور کند.

وی اظهار کرد: جوانان آبادان مستعد و توانمند و بی‌شک دل‌سوخته شهرشان هستند. این شهر در زمینه‌های مختلف همچون حوزه گردشگری، سرمایه‌گذاری و… جوانان مستعدی دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس با تاکید بر اینکه مردم این شهر انتظار عمران و زیباسازی را دارند، افزود: نظام‌مهندسی سال‌ها با شهرداری قهر بود و شهرداری هم با نظام‌مهندسی قهر بود. سازمان منطقه آزاد اروند نیز قهر بود و شرایط فعلی، مُهر تأییدی بر اظهاراتم است.

مولوی توضیح داد: اکنون مردم آبادان مستقیم به ما اعلام می‌کنند فقط آسفالت می‌خواهند چرا که کوچه‌پس‌کوچه‌ها و خیابان‌های آبادان و خرمشهر در شأن مردم این شهر نیست.

وی بیان کرد: از سازمان منطقه آزاد اروند انتظار داریم برای محلات آبادان و خرمشهر برنامه‌ریزی کند و با هماهنگی شهرداری‌ها اقدامات مطلوبی را در حوزه عمران و زیباسازی شهری انجام دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1160743

مهمترین اخبار ایران و جهان: