نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 13:35

سفرهای نوروزی در البرز ۳ فوتی برجا گذاشت

کرج- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: آمار فوتی‌ها تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز در این استان به سه نفر رسید.

احمد مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار عملکرد ستاد طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۲ دانشگاه علوم پزشکی البرز از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۶ فروردین ۱۴۰۲ اظهار کرد: در این مدت ۱۷ هزار و ۵۰۲ تماس با سامانه ۱۱۵ صورت گرفت که منجر به ۷ هزار و ۵۱ مأموریت شد.

وی بیان کرد: از این میزان ۶ هزار و ۴۶۲ مأموریت غیرتصادفی و ۵۸۹ مأموریت تصادفی بود که بر منجر به ۳۸۸ مورد مصدومیت شهری و ۱۷۸ مصدومیت جاده‌ای و دو فوتی تصادفی شهری و سه فوتی تصادف جاده‌ای شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه تصریح کرد: همچنین در این مدت چهار مأموریت اورژانس هوایی صورت گرفت و به سه مصدوم امدادرسانی شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۵۴ هزار و ۶۴ نفر در استان البرز به اورژانس مراجعه کردند.

مهدوی با اشاره به فعالیت‌های معاونت بهداشتی گفت: ۱۸ هزار و ۳۰۸ بازدید از واحدهای صنفی صورت گرفت که پروند ۵۵۱ مرکز به مراجع قضائی ارسال و ۱۷۸ واحد نیز پلمب شد.

وی اظهار کرد: همچنین ۵۰ هزار و ۲۷۷ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف معدوم و ۱۵ هزار و ۲۱۳ سنجش پرتابل کیفیت مواد غذایی و ۵ هزار و ۱۴۶ مورد کلرزنی انجام شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به فعالیت‌های معاونت غذا و دارو بیان کرد: ۷۸ مورد بازدید از واحدهای تولیدی تحت پوشش، ۱۸ مورد بازدید مشترک با سایر سازمان‌ها، ۱۰۵ مورد بازدید مشترک از محصولات سلامت محور، ۱۷۱ مورد بازدید از داروخانه‌های استان و ۸۹ ارسال نمونه به آزمایشگاه کنترل غذا و دارو انجام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1116143

مهمترین اخبار ایران و جهان: