نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 21:18

باغداران کردستانی مواظب یخبندان هفته آینده باشند

سنندج- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به کاهش دما و بروز یخبندان در اوایل هفته آینده انتظار می رود باغداران کردستانی شرایط ویژه این ایام را رعایت کنند.

پیمان اسکندری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با توجه به اخطار هواشناسی در خصوص کاهش افت دما از صبح روز شنبه ۱۲ فروردین تا پیش از ظهر روز یک شنبه ۱۳ فروردین برای جلوگیری از هرگونه خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی باید اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: استفاده از محلول‌های ضد سرمازدگی برای مقابله با باکتری‌های مولد هسته یخ در گیاه، تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغات با هدف تعدیل دمای محیط از طریق انجام آبیاری خارج از نوبت از جمله این اقدامات است.

اسکندری خاطرنشان کرد: ایجاد پوشش بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب پذیر پلاستیک سیاه گونی پلی اتیلن و نایلون، تأمین سوخت سرویس و راه اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه، مرغداری و دامداری‌ها از دیگر نکات مورد نظر است.

وی افزود: محافظت از تأسیسات و سیستم‌های آبیاری تحت فشار با توجه به پایین بودن دمای سطح زمین، خودداری از انجام هرس درختان، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات در ساعات نزدیک صبح و بامداد و عدم مبارزه شیمیایی در مناطقی که دما به زیر صفر می‌رسند از دیگر مواردی است که باید باغداران رعایت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1116743

مهمترین اخبار ایران و جهان: