نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 12:10

حفاظت همه‌جانبه از بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انارشیطان خاورمیانه در جنوب کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان بر حفاظت همه‌جانبه از بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انارشیطان خاورمیانه تاکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، قاسم رحیمی‌نیا امروز در حاشیه بازدید از جنگل گلپرکی دلفارد با اشاره به اینکه جنگل گلپرکی دلفارد با مساحتی بالغ بر ۵٠ هکتار بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انارشیطان در کشور و در خاورمیانه است، حفاظت از فضای سبز جنگل‌ها و مراتع را یک وظیفه همگانی دانست و بر حفظ گونه‌های منحصر به‌فرد تاکید کرد.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تاکید بر اینکه زادآوری این درختان به سختی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با انجام یکسری اقدامات بهداشتی و گیاهپزشکی در این جنگل شاهد سرسبزی و شادابی بیش از پیش و افزایش میزان گلدهی درختان انارشیطان هستیم.

 وی افزود: اقدامات حفاظتی به‌منظور حراست از عرصه‌های منابع طبیعی به‌ویژه ذخیره‌گاه‌های جنگلی همیشه جزء اولویت‌های اصلی و ذاتی منابع طبیعی بوده که باتوجه به وسعت بالای عرصه‌های ملی در جنوب کرمان و همچنین کمبود نیروی انسانی و تجهیزات موجود، امری بسیار دشوار است، بنابراین امیدواریم مردم عزیز و طبیعت دوست هم با مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و تماس با سامانه ۱۳۹ و ۱۵٠۴ ما را در حراست از انفال یاری کنند

بخشدار ساردوئیه نیز با اشاره به اهمیت حفظ و احیا جنگل‌ها و مراتع گفت: پوشش گیاهی، مراتع، جنگل‌ها و فضای سبز جزو سرمایه‌ها و ثروت جامعه به حساب می‌آیند و حفاظت از این گنجینه ارزشمند در توسعه و آبادانی منطقه نقش مهمی ایفا می‌کند.

مسلمی حفاظت از منابع طبیعی را یک وظیفه همگانی دانست و به نقش جوامع محلی به‌ویژه دهیاری‌ها در امر حفاظت از منابع ملی اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است که در راستای اقدامات آموزشی و ترویجی در جهت حفاظت از منابع طبیعی از ظرفیت جوامع محلی و دهیاری‌ها استفاده شود.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1187943

مهمترین اخبار ایران و جهان: