نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 16:12

نروژی‌ها برای دوش گرفتن به باشگاه‌ ورزشی می‌روند

با وقوع بحران گاز، نروژی‌های بیشتری اکنون برای دوش گرفتن به باشگاه‌های ورزشی می‌روند. حتی برخی از آموزش‌های خود را رها می‌کنند و با پول کمتری به کارهایی می پردازند تا تمیز شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روزنامه نت آویسانوشت، اکنون با وقوع بحران گاز نروژی‌های بیشتری اکنون برای دوش گرفتن به باشگاه‌های ورزشی می‌روند. حتی برخی از آموزش‌های خود را رها می‌کنند و با پول کمتری به کارهایی می‌پردازند تا تمیز شوند.

قیمت برق در برخی نقاط نروژ به 8 کرون (80 سنت) بر کیلووات رسیده و یک دوش ده دقیقه‌ای در خانه برای هر نروژی هزینه‌ای بیش از 42 کرون خواهد داشت.

طبق محاسبات، اگر یک بار در روز دوش بگیرید، 1242 کرون در ماه خواهد بود (125 دلار)، بسیار گرانتر از عضویت ماهانه در یکی از زنجیره‌های تناسب اندام کشور که به طور معمول حدود 400 تا 600 کرون هزینه دارد.

رودی مک‌لئود که صاحب پنج مرکز تناسب اندام در ویکن است، متوجه شد که افراد بیشتری اکنون در آن‌ها دوش می‌گیرند. او می‌گوید که همه‌چیز روشن است و چالش اصلی دیگر گرم نگه داشتن محل و تامین تهویه است.

نروژ بزرگترین دارنده گاز در اتحادیه اروپاست که نیازی به گاز روسیه نداشته، اما اکنون هزینه‌های بالای گاز برای این کشور اروپایی هم مشکل‌آفرین شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 976643

مهمترین اخبار ایران و جهان: