نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 22:20

راه‌اندازی سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌های کشور/ یکپارچه‌سازی اطلاعات دستگاه‌ها از طریق منتاک

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به راه اندازی سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان های کشور(منتاک)، یکپارچه سازی اطلاعات دستگاه های کشور را از جمله مزیت های این سامانه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرم امشب در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: طراحی سامانه منتاک یکی از راهبردهای مطلوب و موثری است که از طریق وزارت کشور و ریاست جمهوری صورت گرفته تا ازطریق آن وضعیت استان ها و وزارتخانه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مزیت‌های اصلی این سامانه تجمیع و یکپارچه سازی اطلاعات وسیعی است که در سطح وزارتخانه ها و دستگاه های مختلف اجرایی استان های کشور وجود دارد، افزود: با مدیریت داشبوردی از طریق سامانه منتاک دیگر ضرورت ندارد برای کنترل و نظارت پروژه های مختلف نیروهای مضاعف فیزیکی صرف شود.

خرم تصریح کرد: تمام داده ها و اطلاعات پروژه های مختلف در سامانه منتاک وارد می‌شود تا هر دهیار، بخشدار و فرمانداری بداند در زیرمجموعه متبوع چه اتفاقاتی می افتد؛ چرا که اطلاعات مربوط به آخرین وضعیت پیشرفت پروژه ها، اعتبارات و سایر موارد همه در سامانه منتاک ثبت و مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی ابراز داشت: فلسفه اصلی منتاک چابک سازی مجموعه تحت مدیریت است تا مجبور نباشیم هر روز و هر هفته برای اطمینان از پیشرفت پروژه ها به شهرستان های مختلف سفر و وقت و‌ هزینه صرف کنیم.

وی ادامه داد: لازم است دستگاههای مختلف استان نسبت به ضرورت و‌ اهمیت ثبت و‌ضبط اطلاعات در سامانه منتاک کاملا توجیه بوده و بروز رسانی اطلاعات و تطبیق آن با اهداف آینده به موقع انجام شود.

خرم توضیح داد: اگر راه اندازی این سامانه به سرانجام مورد انتظار دست یابد، اطلاعات و داده‌های ما از نظاماتی مطلوب برخوردار خواهد شد که بر مبنای آن می توانیم خودمان را ارزیابی کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: تا به امروز جزو استان‌های پیشرو در زمینه راه اندازی سامانه منتاک بودیم؛ باید این روند را ادامه دهیم تا در سطح کشور آمار و ارقام دقیق و قابل ارزیابی را از استان در منظر قضاوت و‌نظارت مسوولان ارشد نظام قرار دهیم.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 977287

مهمترین اخبار ایران و جهان: