نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 13:13

برنامه‌ها و بودجه‌های فرهنگی در سازمان فرهنگی هنری تجمیع شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در سازمان فرهنگی هنری تجمیع شود گفت: با تجمیع فعالیت های فرهنگی موازی‌کاری‌ها در مجموعه مدیریت شهری ساماندهی می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج، امروز در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص بودجه پیشنهادی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، گفت: در ایام اغتشاشات اخیر، به موجب شعارنویسی‌های صورت گرفته، بسیاری از دیوارهای سطح شهر آسیب دیدند.

وی با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر اساسی جهت زیباسازی شهر، بیان کرد: می‌توان برخی از این دیوارها را با مطالب آموزشی، تربیتی، فرهنگی،فرهنگ شهروندی و ... طراحی کرد. البته منظور، دیوارنگاری که مستلزم هزینه‌های سنگین است نیست، بلکه می‌توان طی هماهنگی با گروه های هنری، مطالبی را روی این دیوارها طراحی کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج با اشاره به در نظر گرفتن ۲۰ میلیارد تومان برای ساماندهی ورودی ها و خروجی های شهر، با طرح این سوال که با این مبلغ، قرار است چند ورودی و خروجی ساماندهی شود؟ عنوان کرد: در صورتی که مطالعات این طرح انجام شده، طرح پروژه ارائه شود تا درباره آن اظهار نظر شود.

حجت الاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه باید ردیفی نیز برای مطالعه ارزیابی تاثیرات فرهنگی و اجتماعی هر پروژه در نظر گرفته شود و متخصصین امر، این موضوع را مورد بررسی قرار دهند، خاطرنشان کرد: پیشنهاد من این است که ردیفی در بودجه برای این موضوع دیده شود زیرا سازمانی که ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند، باید به ارزیابی تاثیرات فرهنگی و اجتماعی پروژه های خود بپردازد.

وی با بیان اینکه قصد تجمیع و هدفمند کردن بودجه های فرهنگی در سازمان ها و مناطق مختلف و هزینه کرد آن ها در راستای سیاست های کلی مصوب در کمیسیون فرهنگی را داریم، بر ضرورت مطالعه طرح تپه های مرادآب و بی نهایت و المان تپه موشکی تاکید کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم از طرح‌ها و ایده‌های برتر جشنواره برگزار شده با مشارکت دانشگاه مشکات ولایت استفاده شود تا نیاز به طراحی پروژه جدید نباشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1012687

مهمترین اخبار ایران و جهان: