نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 13:22

سالمندان و کودکان بیشتردر معرض ابتلا به نوع حاد آنفلوانزا هستند

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: براساس آمار موجود گروه سنی 65 سال به بالا و کودکان زیر یک سال بیشترین آمار بدحالی ناشی از ابتلا به آنفلوانزا را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ناصر امینی اظهار کرد: از ابتدای آذرماه تاکنون ۸۵۷ بیمار مبتلا به مشکلات تنفسی با علایم آنفلوانزا به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اندکه از ۸۳۹ نفر آن ها تست آنفلوانزا گرفته که نتیجه ۳۴ مورد مثبت شده است خاطر نشان کرد: بیشترین آمار بدحالی ناشی از آنفلوانزا به ترتیب به گروه سنی ۶۵ سال به بالا، کودکان زیر یک سال، سالمندان ۵۵ تا ۶۴ سال و کودکان ۵ تا۱۴ سال اختصاص دارد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در خصوص بیماری کرونا نیز از ابتدای آذرماه تا پایان این ماه هزار و ۴۴۵ نفر به مراکز منتخب دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند که از این تعداد تست کووید ۲۶ نفر مثبت اعلام شده است، تصریح کرد: در این مدت یک هزار و ۴۱۱ نفر نیز به بیمارستان ها مراجعه داشتند که نتیجه تست ۳۴ نفر از آنها مثبت اعلام شده است.

 امینی با بیان اینکه یک و هشت دهم درصد موارد سرپایی کرونا، تست آن ها مثبت شده است، گفت: در خصوص موارد بستری نیز ۴ دهم درصد بیماران تست مثبت کووید داشتند.

وی افزود: استفاده مستمر از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی می تواند نقش تعیین کننده ای در میزان مبتلایان به بیماری های ویروسی از جمله آنفلوانزا و کرونا داشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 940387

مهمترین اخبار ایران و جهان: