نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 11:17

گاز برخی صنایع استان سمنان قطع می‌شود

سمنان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از قطعی گاز برهی صنایع استان خبر داد و گفت: این قطعی با اطلاع قبلی به واحدهای تولیدی در استان و با هدف کنترل مصرف، صورت می‌گیرد.

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، از ایجاد جلسه اضطراری مدیریت مصرف گاز در استان سمنان خبر داد و تاکید کرد: کاهش مصرف بیش از یک میلیون متر مکعب در بخش صنایع استان سمنان از جمله مصوبات این نشست بود.

وی با بیان اینکه این مصوبه به واسطه سرمای شدید هوا و نیاز مصرف گاز بخش خانگی به تصویب رسیده است، افزود: نیمی از مصرف گاز در استان سمنان متعلق به بخش صنعت است.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه قبل از قطعی گاز به واحدهای صنعتی اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: استانداری در واقع با قطعی گاز صنایع دو هدف را دنبال می‌کند که نخستین آنها جلوگیری از قطع گاز خانگی است.

حمیدی با بیان اینکه دومین رویکرد ما جبران گاز مصرفی است، تاکید کرد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب مصرف گاز در بخش صنایع استان سمنان باید کاهش یابد.

به گزارش مهر، قطعی گاز در بخش واحدهای صنعتی نگرانی فعالان محیط زیست برای سوزاندن مازوت که آلوده‌ترین سوخت صنعتی در کشور محسوب می‌شود، را افزایش داده است. روز گذشته نیز کارخانه‌هایی در استان نسبت به اعمال محدودیت‌ها در مصرف گاز، اعتراضاتی کرده بودند که از جمله آن می‌توان به اظهار نظر مسئولان سیمان شاهرود اشاره کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 969743

مهمترین اخبار ایران و جهان: