نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 18:09

بارش برف در گردنه‌های برفگیر جیرفت/ آماده‌باش راهداران در محورهای برفی جنوب کرمان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از بارش برف در محور جیرفت _ ساردوئیه و بارش باران در اکثر جاده‌های جنوب کرمان خبر داد و گفت: تردد در محور ساردوئیه _ جیرفت با وجود بارش برف جریان دارد.

به گز ارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مجتبی محمودی از استقرار راهداران  ساردوئیه در مناطق برفی خبر داد و اظهار کرد: انجام عملیات برف‌روبی در محورهای برفی همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های نمک‌پاش و گریدرهای این اداره کل در حال فعالیت بوده و  تردد وسایل نقلیه و خودروهای عبوری در این محور در جریان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان، از دپوی شن و نمک مورد نیاز در راهدارخانه جبالبارز و ساردوئیه و آماده‌باش راهداران خبر داد و افزود: با توجه به ادامه ناپایداری‌های جوی در صورت نیاز به عملیات راهداری، با دستگاه‌های شن و نمک‌پاش این اقدام انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: ۱۰ تیم راهداری و ۴۵ نفر نیروی راهدار با ماشین آلات راهداری در این محورها مستقر هستند تا تردد دچار اختلال نشود.

محمودی با بیان اینکه لغزندگی محورهای مناطق جنوب کرمان به‌علت بارش باران دور از انتظار نیست، افزود: رانندگان قبل از حرکت وسایل نقلیه حتما از سالم بودن لاستیک‌ها، برف پاک کن‌ها، چراغ‌ها، ترمز و لوازم گرمایشی خودرو  به‌ویژه همراه داشتن زنجیر چرخ اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل راهداری جنوب کرمان با بیان اینکه تمام تمهیدات برای عبور و مرور ایمن خودروها در حوزه خدمات‌رسانی اداره کل راهداری جنوب کرمان اتخاذ شده، گفت: هم اکنون همه محورهای ارتباطی در جنوب کرمان باز و تردد روان در این محورها جریان دارد.

محمودی گفت: مردم و رانندگان مشکلات جاده‌ای را به شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها و حمل و نقل اطلاع دهند تا نسبت به رفع مشکل در کمترین زمان اقدام شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان با بیان اینکه رانندگان در چنین شرایطی جوانب احتیاط را رعایت کنند افزود:سرعت و سبقت غیر مجاز به‌ویژه در هوای بارانی و برفی می‌تواند علاوه بر خطر آفرین بودن برای خود راننده و سرنشینان دیگر خودروهای در مسیر را دچار خسارت و خطر کند، بنابراین توصیه راهداری در این شرایط رانندگی با سرعت مطمئنه و به دور از عجله و شتاب است.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 968443

مهمترین اخبار ایران و جهان: