نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 17:19

پیش‌بینی افزایش مصرف گاز مشترکان کرمانشاهی تا ۹۰۰ میلیون مترمکعب

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف گاز مشترکان کرمانشاهی در زمستان امسال به ۹۰۰ میلیون مترمکعب برسد که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ناصر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: مصرف گاز بخش خانگی، تجاری و آموزشی در زمستان سال گذشته 781 میلیون مترمکعب بوده است و این روند نسبت به سال قبل از آن 11 درصد افزایش یافته در حالی که تعداد مشترکان سه درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: سال گذشته به دلیل شیوع کرونا بسیاری از ادارات و مراکز آموزشی تعطیل بود و پیش‌بینی ما این است که امسال مصرف گاز در زمستان به 900 میلیون مترمکعب افزایش یابد.

حسینی گفت: چنانچه هر خانواده 10 درصد از مصرف گاز خود را کاهش دهد از اتلاف 90 میلیون مترمکعب گاز جلوگیری می‌شود و این به اندازه سوخت دو کارخانه سیمان استان کرمانشاه است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از 300 واحد صنعتی در استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند، افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال 250 واحد صنعتی گازرسانی می‌شوند که تاکنون 210 واحد محقق شده است.

حسینی گفت: تلاش می‌شود تا پایان سال 100 واحد صنعتی دیگر از نعمت گاز برخوردار شوند و در نهایت امسال 310 واحد صنعتی و بیشتر از تعهد گازدار می‌شوند.

وی افزود: از مشترکان بخش صنعتی درخواست شده کاهش تکلیفی در نظر گرفته شده را لحاظ و دمای آسایش را کنترل کنند و دمای مراکز تجاری و فروشگاه‌های بزرگ نیز تنظیم شود در غیر این صورت ناگزیر به قطع گاز این مشترکان خواهیم شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 970987

مهمترین اخبار ایران و جهان: