نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 20:56

مدیریت عملیاتی تولید مرغ به اتحادیه مرغداران سپرده شد/ تفویض اختیار وزیر به استاندار گلستان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مدیریت عملیاتی تولید مرغ کشور، خرید مرغ مازاد و صادرات مرغ به اتحادیه مرغداران سپرده شد و وزارت جهاد کشاورزی دیگر خرید مازاد مرغ انجام نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدجواد ساداتی‌نژاد ظهر امروز در جلسه و نشست صمیمی با تشکل‌های بخش کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: من دست کشاورزان و مرغداران گلستانی را می‌بوسم که در زمان بحران، با غیرت و دقت پای امنیت غذایی کشور ایستادند و نه تنها تولید را کاهش نداده بلکه در تنظیم بازار بسیار موثر عمل کردند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۳۰ میلیون قطعه و بالای ۲۵۰ هزار تن مرغ کشور توسط مرغداران استان گلستان تامین می‌شود و به جرات می‌توان گفت گلستان نقش موثر و مهمی در تامین مرغ کشور را بر عهده دارد.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصاد کشور است و ما در وزارت جهاد کشاورزی به دنیال تقویت نقش مردم در مدیریت کلان بخش تولید کشاورزی در کشور هستیم.

ساداتی‌نژاد گفت: تصمیم ما بر این است در موضوع مرغ، تمام مدیریت این بخش را به اتحادیه‌ها واگذار کنیم چون اتحادیه نخستین بخشی است که با سرعت مشکلات و نیازهای این بخش را درک کرده و با سرعت می‌تواند تصمیم‌گیری کند.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم اتحادیه‌ها با قدرت وارد عرصه شوند، افزود: در موضوع پیشتیبانی و خرید مازاد تولید مرغ در کشور دیگر ما هیچ خریدی نخواهیم کرد و این موضوع به اتحادیه‌ها سپرده شده است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: از این پس اتحادیه‌ها خرید و‌ صادرات مرغ را انجام خواهند داد و در صورت وجود مازاد تولید در بازار بلافاصله اتحادیه‌ها مرغ مازاد را خریداری کرده و وارد عرصه صادرات می‌شوند و در صورتی که در مسیر ضرری متوجه آنها شد آن ضرر را دولت جبران خواهد کرد. 

ساداتی‌نژاد گفت: هیچ محدودیتی برای صادرات مرغ وجود ندارد و انتظار داریم در زمانی که مازاد تولید مرغ در کشور اتفاق می‌افتد زنجیره‌های تولید بخش مرغ از عرصه تولید خارج شده و وارد عرصه خرید و صادرات مرغ شوند.

وی بیان کرد: مشکل صادرات به افغانستان برطرف شد و برای صادرات به عراق نیز پروتکل‌ها بدون مشکل اجرایی می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به رتبه بسیار خوب گلستان در میزان و کیفیت تولید گندم، خاطرنشان کرد: استان گلستان در کشت قراردادی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده که جای تدیر دارد.

ساداتی‌نژاد گفت: یکی از مشکلات استان‌ها به ویژه استان گلستان بروکراسی اداری برای صدور مجوزها و تصمیمات مهم برای کشاورزی استان است.

وی اضافه کرد: ما اختیارات وزیر جهاد کشاورزی را برای از بین بردن بروکراسی‌های اداری به استاندار گلستان تفویض خواهیم کرد تا اقدامات با سرعت در استان پیگیری شود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: مشوق‌های صادراتی برای استان‌های مرزی را با جدیت پیگیری خواهیم کرد تا شاهد تحول در این بخش باشیم.

پایان پیام/83004

منبع: فارس
شناسه خبر: 944587

مهمترین اخبار ایران و جهان: