نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 16:42

عزم مسئولان سیستان و بلوچستان برای خودکفایی و صادرات مرغ

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی در افزایش واحدهای مرغداری، این استان را علاوه بر خودکفایی در تامین گوشت مرغ به سمت صادرات سوق می دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، فدا حسین مالکی به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و مدیرکل دامپزشکی استان امروز از واحدهای در دست ساخت مرغداری در شهرستان زاهدان بازدید کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گوشت مرغ یکی از مهمترین مواد غذایی است و صنعت مرغداری به جهت تامین بخش عمده ای از نیازهای غذایی و پروتئینی از جمله زیربخش های مهم بخش کشاورزی محسوب می شود، اظهار داشت: یکی از مهمترین معضلات در سیستان و بلوچستان کمبود واحدهای مرغداری و در نتیجه تامین ۷۰ درصد نیاز استان به مرغ از خارج استان بود که در یک سال اخیر به منظور رفع این مشکل اقدامات ارزشمندی از سوی سازمان جهاد کشاورزی در صدور مجوزها ساخت این واحدها صورت گرفت که جای بسی قدردانی دارد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار نیاز روزانه سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ حدود ۲۵۰ تن است که تولید داخل استان بین ۸۰تا ۹۰ تن بود که با جهش ساخت واحدهای مرغداری امیدواریم تا پایان سال به اشباع برسیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی از افتتاح حدود ۵۷ واحد مرغداری در سفر آتی رییس جمهور به استان خبر داد و افزود: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته با افتتاح واحدهای مرغداری در دست ساخت بزودی علاوه بر تامین نیاز داخل استان به گوشت مرغ فرصت بسیار مناسبی برای صادرات آن به کشورهای افغانستان، پاکستان و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس فراهم شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان با روحیه جهادی پای کار آمده اند و با حمایت از سرمایه گذاران در تلاش اند مردم بتوانند با خیال آسوده تری گوشت مرغ مورد نیاز خود را تامین کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در حاشیه این بازدید از سرمایه‌گذاری بیش‌از ۲ هزار و ۱۴۴ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای خودکفایی تولید گوشت مرغ این استان خبر داد و اظهارداشت: بخش خصوصی در ۳۶۰ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخمگذار در سطح ۲۶ شهرستان استان سرمایه‌گذاری کرده است.

سید محمدرضا سید حسینی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم طرح خودکفایی سیستان و بلوچستان به تولید گوشت مرغ با مشارکت بهره‌برداران آغاز شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به ساخت واحدهای جدید پرورش صنعتی مرغ گوشتی تا پایان امسال‌ ضریب خوداتکایی سیستان و بلوچستان در تولید گوشت مرغ به رشد قابل توجهی برسد.

حسینی بیان کرد: برای تحقق طرح خودکفایی به تولید گوشت تا به امروز مجوز موافقت اصولی احداث ۶۰۰ واحد مرغداری جدید که از این میزان ۳۴۱واحد مرغ گوشتی و ۱۹ واحد مرغ تخمگذار با پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۹۰ درصد در دست احداث است.

وی تاکید کرد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار مرغ کشور با مدیریت اتحادیه مرغداران انجام گیرد و دست اندرکاران بخش کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 944143

مهمترین اخبار ایران و جهان: