نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 22:51

گوگرد مصرفی در نیروگاه منتظر قائم ۱۵۰ برابر بالاتر از استاندارد

کرج- نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: گوگرد مصرفی در نیروگاه منتظر قائم ۱۵۰ برابر بالاتر از استاندارد جهانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباسی عصر پنج شنبه در نشست با اعضای شورای شهر فردیس اظهار کرد: دستگاه‌ها وظیفه دارند با تلاش مضاعف، رضایتمندی را بین مردم در حد اعلا ایجاد و آنها را نسبت به نظام و کارآمدی آن خوشبین کنند.

وی افزود: فروردین ۱۴۰۰ پیگیری پروژه مخزن آب ۵ هزار متر مکعبی فردیس را که سال‌ها زمین خورده بود و نیازمند پیگیری ملی بود، در دستور کار قرار دادیم، خوشبختانه روند اجرایی مخزن در پارک جهان نما به اتمام رسیده و موضوع انتقال آب باقی مانده است.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس به مکاتبه با ۵ وزیر برای اخذ مجوز مخزن آب شرب فردیس از طریق سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اشاره کرد و در بخش دیگری اظهار داشت: بیمارستان این شهرستان ۱۱ سال طلسم شده بود و متأسفانه وعده‌ها درباره راه اندازی آن توخالی درمی آمد.

عباسی تصریح کرد: با توجه به اینکه می‌توانستیم از ظرفیت پتروشیمی‌ها برای راه اندازی بیمارستان‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت استفاده کنیم، موفق به ۲۵۰ میلیارد برای بیمارستان فردیس در سفر ریاست جمهور به البرز شدیم و خوشبختانه دهه فجر افتتاح خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان البرز با اشاره به اینکه آلودگی هوای فردیس توسط نیروگاه منتظر قائم، گفت: ۷ میلیون متر مکعب آب زیرزمینی در این نیروگاه استفاده می‌شود در حالیه برخی نیروگاه‌ها یک دهم آب مصرفی منتظر قائم را ندارند و دو برابر آن هم برق تولید می‌کنند.

عباسی به مطالبه از وزیر نیرو درباره تغییر سیکل ترکیبی نیروگاه منتظر قائم اشاره کرد و گفت: متأسفانه گوگرد مصرفی در این نیروگاه ۱۵۰ برابر بالاتر از استاندارد جهانی است، لذا گاز سوز کردن این نیروگاه یا بازچرخانی آب باید در اولویت وزارت نیرو باشد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به دغدغه شهروندان شهرک سپاه، افزود: نبود پارک، عدم آسفالت مناسب در معابر، آب‌گرفتگی خیابان‌ها و از همه مهم‌تر امنیت مشکلاتی است که ساکنان این منطقه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و این وضعیت زیبنده آنها نیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 942987

مهمترین اخبار ایران و جهان: